17 березня 2021 р. 20:13

Половину грошей від "штрафування по-новому" хочуть залишати місцевим бюджетам

Половину грошей від "штрафування по-новому" хочуть залишати місцевим бюджетам

Комітет Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури 17 березня підтримав ініціативу розподіляти надходження від штрафів за порушення дорожнього руху у співвідношенні 50 на 50. 

Тобто 50% суми надходжень отримує держаний бюджет, а 50% залишаються в місцевих бюджетах.

Йдеться про проект закону "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо порядку розподілу надходжень від правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі в межах населених пунктів" (№4606).

В пояснювальній записці до проекту йдеться про те, що такий розподіл стимулюватиме місцеву владу встановлювати системи автоматичної фото- та відеофіксації порушень правил дорожнього руху. Тож в населених пунктах буде відбуватись зниження порушень правил дорожнього руху, зростання безпеки на дорогах, а надходження від сплати адміністративних штрафів дадуть можливість місцевій владі розширювати систему та покращувати інфраструктуру населених пунктів.

Зазначимо, що з середи 17 березня в Україні почали діяти нові штрафи за порушення дорожнього руху.

Зокрема:

  • збільшилася відповідальність за керування авто напідпитку від 17 тисяч грн за перший випадок до 51 тис. грн з позбавленням водійських прав на 10 років. За третій випадок - конфіскація авто;
  • посилилася кримінальна відповідальність за порушення ПДР, вчинене в стані алкогольного чи іншого сп'яніння, що спричинило тяжкі наслідки;
  • збільшився штраф за перевищення швидкості руху більш як на 50 км/год (з 510 до 3400 грн), за залишення місця ДТП – з 255 до 3,4 тис. грн з позбавленням права керування транспортним засобом на строк 1-2 роки або без такого;
  • збільшується штраф за керування або передачу керування ТЗ особою, яка не має права ним керувати, – з 510 до 3,4 тис. грн, а повторне протягом року – 40800 грн з позбавленням права керування ТЗ на строк від 5 до 7 років (можливе також оплатне вилучення транспортного засобу);
  • збільшується штраф за керування ТЗ особою, яка була позбавлена такого права, з 510 до 20,4 тис. грн, а повторне протягом року – 40,8 тис. грн з позбавленням права керування ТЗ на строк від 5 до 7 років (можливе також оплатне вилучення ТЗ).

Нагадаємо, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) наклав максимально можливі штрафні санкції на АТ «ДТЕК Західенерго», АТ «ДТЕК Дніпроенерго» та ТОВ «ДТЕК Східенерго».

Верховна Рада України посилила відповідальність за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння. 

27 липня 2016 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції». Вказаним Законом Верховна Рада істотно збільшила штрафи за керування транспортним засобом в стані алкогольного, наркотичного сп'яніння або під впливом лікарських препаратів.

Нагадаємо також, що у 2021 році Одеська міська рада спільно з сервісом Штрафи UA почала реалізацію соціального проєкту, спрямованого на зниження аварійної небезпеки на дорогах. На офіційному сайті Одеської міської ради в режимі реального часу можна отримати інформацію, яка дозволяє оцінити рівень безпеки дорожнього руху.

Поділитися