01 серпня 2023 р. 16:22

Газети Одещини частіше цікавляться думкою жінок щодо війни ніж сайти

Фото: "Гендерночутливий простір сучасної журналістики"

(Фото: "Гендерночутливий простір сучасної журналістики")

Журналісти інтернет-видань рідше ніж їхні колеги звертаються до жінок, як експерток у питаннях війни.

Такого висновку дійшли аналітики проєкту "Гендерночутливий простір сучасної журналістики" за результатами дослідження матеріалів одеських засобів масової інформації впродовж першого півріччя 2023 року. 

Загалом дослідники провели три хвилі моніторингів та з'ясували, що зазвичай показник жінок-експерток з питань війни в інтернет-новинах не перевищував 30%.  

"З одного боку це пов'язано з переважанням чоловіків-ньюзмейкерів, з іншого, небажанням журналістів та журналісток шукати нові (жіночі) обличчя в інформпросторі", - вважають дослідники.

Щодо фемінітивів, то їхнє вживання в одеських ЗМІ збільшилось в порівнянні з 2017 роком, коли були проведені перші гендерні медіамоніторинги одеських ЗМІ. 

"Журналісти та журналістки в багатьох випадках перейшли від повного несприйняття та глузування з фемінітивів до намагання згадувати/шукати відповідні форми в жіночих назвах професій, занять, видів діяльності.  Одна з причин – перехід всіх ЗМІ, які підлягали моніторингу, повністю або частково на українську мову. Друга – схвалення Кабміном у 2019 році нової редакції українського правопису, в якому, зокрема, закріплено утворення і вживання фемінітивів", - наголошують експерти.

Загальний Індекс гендерної чутливості по ЗМІ Одеси, за підрахунками аналітиків, складає 45%, по всіх медіа України, що підлягали моніторингу, – 46%.

Кирилл Бойко

Поділитися