01 травня 2020 р. 15:15
На Одещині жінки були експертками та героїнями у понад 23% публікацій
Упродовж тижня, з 11 по 17 квітня, експерти проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» разом з прес-центром «Paritet» провели моніторинг регіональних медіа Одеської області.
За цей час були проаналізовані публікації у п'яти районних друкованих виданнях (газети «Арцизские вести», «Придунайские вести», «Сільські вісті», «Татарбунарський вісник», «Хлібороб») та п'яти гіперлокальних новинних сайтів («Бессарабия ИНФОРМ», «Біляївка.City», «Лиманська Агенція Новин» (україномовна версія), «04849.com.ua <http://04849.com.ua/> – Первый Информационный портал г. Белгород-Днестровский» та «04868.com.ua <http://04868.com.ua/> - сайт г. Черноморск»).
За даними моніторингу, який провів Волинський пресклуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею пресклубів України за підтримки Медійної програми (Internews), індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа вцілому по Україні у квітні порівняно і лютим залишається незмінним і складає 38%.
У регіональних медіа Одещини відсоток публікацій, цей показник склав 23%, що є середнім по країні.
Найвищий відсоток експерток аналітики зафіксували у публікаціях харківських медіа (42%). На другій позиції - івано-франківські, луганські, рівненські та сумські видання (по 40%). Третю сходинку посідають запорізькі ЗМІ (39%). Кількість героїнь матеріалів найбільша у житомирських медіа (52%). Це - найвищий показник за дві хвилі моніторингу. У лютому житомирські медіа були лідерами за кількістю експерток - 45%.
Першість у використанні фемінітивів - у гіперлокальних медіа Волині (74%), на 9% менше - у чернівецьких видань (65%), лише трохи поступаються їм закарпатські (64%).
Найчастіше жінки коментували питання, які стосувалися освіти, соціального захисту, побуту (зокрема - догляд за дітьми, категорія "Інше"), охорони здоров'я (в тому числі ті, що не стосувалися коронавіруса), в поодиноких випадках - війни та спорту, а також дуже рідко - сфери прийняття рішень (діяльності органів місцевого самоврядування). Героїнями публікацій вони були переважно в медичній (як пацієнтки) та освітній темах.
Загалом співвідношення жінок і чоловіків у всіх проаналізованих матеріалах становить 1:3: 33% експерток і 67% експертів, 35% героїнь і 65% героїв. При цьому зберігається тенденція щодо більшої кількості жінок у текстах друкованих ЗМІ, аніж у новинах інтернет-видань. Кількість вживання фемінітивів - майже однакова і на кілька позицій вища, ніж у лютому (тоді зафіксовано по 41% в обох видах медіа).
Інфографіка: Волинський пресклуб
Нагадаємо, у березні жінки в матеріалах одеських ЗМІ були присутні в третині публікацій.
02 березня 2024 р. 19:13
Пропагандисти брешуть про влучання ракети ППО 2 березня в Одесі30 січня 2024 р. 16:22
Джинса та фейк в одному флаконі: новий формат російської пропаганди25 січня 2024 р. 21:22
Криза жанру: пропагандисти вигадують фейки про події, що сталися рік тому22 січня 2024 р. 10:36
Інтент став співзасновником медіамережі "Вікно Відновлення"18 січня 2024 р. 18:34
Маніпуляція пропаганди: під прицілом заява Дмитра Кулеби11 січня 2024 р. 23:21
Спростовано фейки спрямовані на дестабілізацію української банківської системи12 листопада 2023 р. 21:53
Журналістки з Одеси та Миколаєва отримали премію для початківців "25 до 25: молоді та зухвалі"09 листопада 2023 р. 09:26
Україна піднялася у Всесвітньому рейтингу свободи преси06 листопада 2023 р. 12:08
Офіційний сайт Херсонської ОВА почав надавати інформацію про закупівлі24 жовтня 2023 р. 11:34
На Одещині та Миколаївщині запрацювали 11 нових сайтів09 жовтня 2023 р. 16:07
Кожен дев'ятий опитаний українець ставав жертвою шахраїв від початку повномасштабного вторгнення30 вересня 2023 р. 11:56
Одеському телеканалу затвердили новий логотип28 вересня 2023 р. 12:08
Інтент долучився до Ініціативи журналістської довіри18 вересня 2023 р. 15:13
Інтент потрапив до переліку рекомендованих медіа