Коли та як реєструється електронний кабінет: дорожня карта вступника

03 червня 2021 р. 22:39

освіта

Вступники подають заяви для вступу до закладів вищої освіти в електронній формі онлайн через електронні кабінети.

Як зазначає Освіта.ua, для цього потрібно увійти на сторінку системи подання заяв в електронній формі. Однак наразі сайт неактивний. Він функціонуватиме з 1 липня –цього дня розпочнеться реєстрація електронних кабінетів вступників та можна буде завантажити всі документи.

Яка інформація потрібна, щоб відкрити електронний кабінет?

Для відкриття електронного кабінету слід вказати адресу електронної пошти – надалі вона буде логіном для входу. Система автоматично перевірить логін на збіг з іншими. Якщо буде зафіксовано ідентичність логінів – видасть попередження. У такому разі потрібно створити новий унікальний логін. На вказану електронну адресу надійде лист для активації доступу до електронного кабінету. 

Під час реєстрації електронного кабінету заборонено використовувати електронні адреси заблокованих в Україні сервісів, наприклад, mail.ru, yandex.ru.

Для реєстрації електронного кабінету потрібно також внести дані:

  • одного з сертифікатів ЗНО – номер, пін-код та рік отримання (2018–2021); дані інших сертифікатів варто додати в особистому електронному кабінеті вступника вже після реєстрації;
  • свідоцтва про повну загальну середню освіту (атестата) – серію, номер та середній бал додатка (про порядок його розрахунку дізнайтеся за посиланням).

Реєстрація електронного кабінету вступника можлива з атестатом, виданим не раніше 1998 року (фотокомп’ютерні («пластикові») документи). Якщо документ видано до 1998 року, то доведеться подавати заяву в паперовому вигляді безпосередньо в закладі освіти.

Для того щоб краще ознайомитися з порядком створення електронного кабінету, можна переглянути відеоінструцію, розроблену Міністерством освіти і науки України в 2020 році. Вона допоможе попередньо зорієнтуватися в процедурі створення електронного кабінету, однак слід пам’ятати, що в 2021 році деякі деталі реєстрації можуть змінитися. 

Які дані та документи потрібно завантажити?

Після активації електронного кабінету потрібно ввести / завантажити таку інформацію про вступника:

  • контактний номер телефону (у форматі +380): це потрібно для оперативного зв’язку закладу освіти з абітурієнтом і його батьками, тому варто вказати кілька телефонних номерів;
  • кольорову фотокартку вступника (3х4 см);
  • фотокопію додатка до свідоцтва / атестата про повну загальну середню освіту. 

Файли потрібно завантажувати у форматі JPG (JPEG, PNG), а максимальный розмір такого файлу не має перевищувати 1 Мб.

Хто може допомогти відкрити електронний кабінет та завантажити документи? 

Для допомоги вступникам під час подання заяв в електронній формі у приймальних комісіях створюють спеціальні консультаційні центри. Абітурієнти можуть звернутися до консультаційного центру будь-якого закладу вищої освіти, і там їм допоможуть зі створенням електронного кабінету, внесенням заяв в електронній формі, завантаженням додатка до документа про освіту, на основі якого відбувається вступ, та ін.

Що буде, якщо внести неточні дані?

Після подання першої заяви внести будь-які зміни до електронного кабінету вже неможливо. Тому краще пересвідчитися, що всі дані завантажені в електронний кабінет коректно. Зміна середнього бала свідоцтва про освіту після подання першої заяви можлива лише шляхом звернення вступника до закладу освіти, де було зареєстровано першу заяву.

Скільки можна подати заяв?

Вступники можуть подати до 5 заяв на бюджетну форму навчання в будь-який заклад вищої освіти без обмеження щодо кількості спеціальностей, на які їх подають, та до 30 заяв на контракт.

У кожній заяві, яку абітурієнт подає на бюджет, потрібно обов’язково встановити її пріоритетність – від 1 до 5, де 1 – це найвища пріоритетність, а 5 – відповідно, найнижча. 

Установлення пріоритетності – важливий крок, адже змінити її після подання заяви неможливо.

Протягом якого часу приймають заяви?

Прийом заяв та документів від вступників розпочинається 14 липня (крім вищих військових навчальних закладів (закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання), військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти) та закінчується: 

  • 16 липня – для осіб, які вступають на основі співбесіди, вступних іспитів, творчих конкурсів; 
  • 23 липня – для осіб, які вступають за результатами зовнішнього незалежного оцінювання, іспитів, творчих конкурсів, складених із 01 по 13 липня.

Нагадаємо, Верховна Рада України ухвалила за основу проєкт змін у закон України "Про освіту" щодо вдосконалення науково-методичного забезпечення освіти та якості навчальної літератури.

Закінчення навчального року 2020-2021 в Одесі планується в червні, коли переважна більшість шкіл міста завершать учбовий процес. 

Підписуйтесь на розсилку найголовніших новин в telegram. Дізнавайтеся першими про найважливіші та найцікавіші події Одеси!

інше

Служба освітнього омбудсмена підготувала юридичне роз’яснення щодо відпусток працівників закладів освіти. Право на відпустки гарантовано статтею 45 Конституції України (ст. 45) та регламентується Кодексом законів про працю України, Законом України «Про відпустки» та іншими нормативними документами. Відпустки педагогічним працівникам регламентуються також Постановою Кабінету Міністрів від 14 квітня 1997 р. № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної … читати далi

Хронічні проблеми вітчизняного житлово-комунального господарства у нас в країні прийнято звалювати на державні органи, мовляв, "владі наплювати на нас і наші будинки". Але це не зовсім так. Багатоквартирні будинки належать не державі, а власникам квартир. А ринкова економіка диктує: володіння нерухомістю — це не тільки суцільні приємності, але й деякі … читати далi

Вітчизняний ринок нерухомості рясніє пропозиціями купити квартири з частиною горища або підвалу, з шматком коридору, з місцем під машину, з приміщенням під дитячі візочки і таке інше. Слід розуміти, що користування такими приміщеннями далеко не завжди підкріплено відповідними документами. У матеріалі про надійність вторинної нерухомості ми вже порушували це питання,. … читати далi

Сервісні центри МВС вдосконалили процедуру реєстрації транспортних засобів та отримання посвідчення водія для внутрішньо переміщених осіб. Відтепер сервісні центри МВС реєструють транспортні засоби та видають посвідчення водія усім внутрішньо переміщеним особам. 8 червня 2021 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 2 червня 2021 року № 580, якою внесено зміни до … читати далi

You control прозоро пресс-рум КВУ ЦПР