Що робити, якщо посилка пошкоджена чи втрачена

14 вересня 2020 р. 13:58

Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області пояснила, що треба робити, якщо посилка згоріла, зникла чи пошкоджена.

Перш за все, коли Ви маєте намір звернутися до оператора поштового зв’язку, необхідно ознайомитись з Публічним договором про надання послуг з організації перевезення, відправлень, що розміщений на офіційному вебсайті. Кожному відправнику видають експрес-накладну, підписуючи яку, людина погоджується з усіма умовами Публічного договору (далі – Договір).

Треба пам’ятати, що відповідно до умов Договору передбачений обов’язок відправника запаковувати відправлення для його збереження під час транспортування та його розвантажувально-завантажувальних робіт, а також скріпити фірмовою клейкою стрічкою або пломбою, щоб запобігти доступу до вмісту відправлення. Упаковка відправлення повинна відповідати державним стандартам та вимогам, встановленим Правилам перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363, та чинним умовам експедитора.

 Основне, що потрібно знати стосовно вимог до упаковки:

тип упаковки повинен відповідати особливостям відправлення;

упаковка відправлення повинна забезпечувати його цілісність під час транспортування з урахуванням вантажно-розвантажувальних робіт;

упаковка повинна враховувати можливість перевантаження відправлення в дорозі, температурний режим, вологість та погодні умови.

Відповідно до умов Публічного договору експедитор не зобов’язаний здійснювати перевірку вмісту відправлення та відповідності упаковки особливостям відправлення. На операторів покладається обов’язок забезпечувати схоронність поштових відправлень і грошових коштів з моменту їх прийняття для надання поштових послуг до моменту їх видачі одержувачу. Вони несуть за це матеріальну відповідальність. Неналежне надання послуг поштового зв’язку – це втрата, нестача, псування або пошкодження прийнятих до перевезення поштових відправлень.

Щоб отримати компенсацію за пошкоджені або втрачені поштові відправлення, клієнти поштових операторів повинні пам’ятати наступне. 

Завжди зберігайте оригінали та копії документів, які підтверджують факт укладення договору про надання послуг поштового зв’язку. 

Відразу після виявлення пошкодження поштового відправлення здійсніть документальне фіксування обсягів завданої шкоди або факту втрати поштового відправлення.

На поштовому відправленні робиться позначка «Надійшло у пошкодженому вигляді», яка засвідчується підписом працівника поштового зв’язку і проставляється відбиток календарного штемпеля.

У разі виявлення розходжень фактичної маси посилки чи листа з оголошеною цінністю, працівник поштового зв’язку повинен скласти відповідний акт, який підписується ним та керівником об’єкта поштового зв’язку.

Якщо під час розкриття поштових відправлень з позначкою «З описом» було виявлено нестачу, заміну, повне або часткове пошкодження чи зіпсуття вкладення, працівник поштового зв’язку складає акт у трьох примірниках, який підписується ним, керівником об’єкта поштового зв’язку та одержувачем. Один примірник акту видається одержувачу.

У випадку виявлення втрати поштового відправлення споживачам рекомендується вимагати від працівника поштового зв’язку складання акту, який підписується ним, керівником об’єкта поштового зв’язку і одержувачем.

Умови та обставини, які впливають на визначення розміру компенсації за пошкодження або втрату поштового відправлення.

 Згідно ст. 18 Закону України «Про поштовий зв'язок» оператор несе перед клієнтом матеріальну відповідальність у наступних випадках:

за повну втрату реєстрованих поштових відправлень (рекомендованого листа, бандеролі, поштової картки, повідомлення про вручення поштового відправлення), посилок та прямих контейнерів без оголошеної цінності – відшкодування вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 100% вартості цих послуг;

за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки без оголошеної цінності – відшкодування його вартості, що  пропорційна масі втраченої або пошкодженої частини вкладення шляхом ділення розміру тарифу за пересилання на чисту масу вкладення та штраф у розмірі 100% вартості послуг поштового зв’язку;

за повну втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю – відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 25% вартості цих послуг;

за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю з описом вкладення – повернення (відшкодування) вартості вкладення або його пошкодженої частини згідно з описом, вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 25% вартості цих послуг.

Оператор та споживач в умовах договору про надання послуг поштового зв’язку можуть зазначати інші умови виплати та розмір компенсації за пошкодженні або втрачені поштові відправлення.

Отже, розмір компенсації за втрачене поштове відправлення буде пропорційно залежати від суми оголошеної цінності поштового відправлення, а не від фактичної вартості речей, які відправлялися у поштовому відправлені.

Оператор може бути звільненим від матеріальної відповідальності перед клієнтом, якщо доведе, що втрата або пошкодження вкладення поштового відправлення сталися внаслідок дії непереборної сили (землетрус, ураган, повінь тощо).

На підставі наявних доказів (акти, фотофіксація) зверніться до оператора із письмовою претензією про отримання компенсації за пошкоджене або втрачене поштове відправлення. Оператор зобов’язаний надати письмову відповідь споживачу у місячний термін з моменту відправлення претензій.

Споживачі мають право звернутися до суду з позовом до оператора про виплату компенсації за пошкоджене або втрачене поштове відправлення у випадках зазначених у законодавстві України.

Підписуйтесь на розсилку найголовніших новин в telegram. Дізнавайтеся першими про найважливіші та найцікавіші події Одеси!

інше

Новий власник майна не зобов'язаний повертати борги попереднього власника, якщо суд установить, що він не брав на себе обов'язку з їх сплати. Відповідне положення міститься у постанові Верховного Суду від 1 вересня 2020 року у справі № 686/6276/19. З повним текстом цього рішення можна ознайомитися у системі аналізу VERDICTUM. Це … читати далi

З 1 жовтня монети 25 копійок та банкноти гривні старих зразків, уведені в обіг до 2003 року, перестануть бути платіжним засобом в Україні та будуть вилучені з обігу.  Національний Банк України опублікував роз'яснення з цього приводу. Про вилучення з обігу 25 копійок ·    Монети 25 копійок перестануть бути платіжним засобом … читати далi

З 1 вересня 2020 року починає працювати новий механізм отримання грошової компенсації одноразової допомоги пакунок малюка. Відтепер у батьків є право обирати, що для їх малюка є необхідним: чи потрібен їм одяг, якщо в них вже є діти, особливо діти які мають маленьку різницю у віці, або якщо дитина має … читати далi

Верховна Рада України 17-го липня 2020 року проголосувала за новий поділ областей на райони. Постановою утворили 136 районів замість 490.  Чи треба тепер людям змінювати місце реєстрації в паспортах, де видаватимуть довідки і чи відомо, за які гроші «житимуть» районні ради й адміністрації, з’ясувала «Четверта влада».  Допомагали розібратися у цих та … читати далi

You control прозоро пресс-рум КВУ ЦПР