Цифровий паспорт: як зареєструвати та для чого потрібен

Цифровий паспорт: як зареєструвати та для чого потрібен

В Україні запрацював цифровий паспорт, який має таку саму силу, як і звичайний документ. Щоправда, оцифрувати можна тільки паспорт у  вигляді ID-картки, паспорт-книжечка оцифруванню не підлягає.

Електронні версії ID-картки та закордонного паспорта віднедавна доступні у мобільному застосунку «Дія», який запустило Міністерство цифрової трансформації. Е-паспорти у Дії є цифровими аналогами паперових документів.

Для чого потрібний цифровий паспорт

Цифрові паспорти мають таку саму силу, що й оригінальні документи – ними можна посвідчувати особу. 

Крім того, за електронним паспортом у межах країни можна подорожувати літаком чи поїздом, отримувати поштові послуги та проводити банківські операції. Також за паспортом у мобільному застосунку «Дія» можна підтвердити свій вік при купівлі в магазині сигарет або алкоголю. Отримати медичні, готельні послуги або пред’явити правоохоронним органам.

За цифровим паспортом також можна скористатися бібліотекою, отримати послуги зв’язку, входити в адмінбудівлі та отримувати державні послуги у ЦНАПах, на порталі «Дія» або для одержання коштів при поверненні товару.

Усі цифрові документи у мобільному застосунку «Дія» дійсні лише на території України. Закордонний паспорт надає такі самі права і можливості, як і національний. Варто звернути увагу, що виїхати за кордон за цифровим закордонним паспортом неможна, необхідно надавати тільки оригінальний документ.

Як отримати цифровий паспорт

Для того, щоб отримати цифровий паспорт, необхідно завантажити на свій смартфон застосунок «Дія» та зареєструватися у ньому. Застосунок можна безкоштовно завантажити в інтернет-магазинах для Android та Apple.

Для ідентифікації та авторизації застосовується система Bank ID або ж додатки від monobank та "Приватбанку".

Що робити, якщо не вдалося внести е-паспорт у «Дію»

Причиною того, що ID-картка після реєстрації не з’явилася у застосунку, може бути розбіжність ПІБ або ідентифікаційного номера з демографічного реєстру з даними банку, через який проходила авторизація у «Дії». У такій ситуації потрібно перевірити правильність особистої інформації у банку або авторизуватися через інший банк.

Документ може відобразитися не одразу. Для того, щоб побачити свій паспорт, потрібно вийти з програми і авторизуватися повторно.

Версія «Дія», в якій доступні паспорта - 1.7.0. Якщо людина використовує більш ранню версію, необхідно оновити додаток.

Чи відображається у цифровому паспорті місце реєстрації людини

Як повідомили у Міністерстві цифрової трансформації, у постанові, яка регулює застосування електронного паспорта зазначається, що у «Дії» будуть відображатися дані про місце реєстрації проживання особи (за наявності в демографічному реєстрі) як додаткова змінна інформація (п.4 Постанови уряду).

Разом із Державною міграційною службою міністерство зараз працює над сервісом, що покаже місце реєстрації осіб з ID-картками в застосунку «Дія» та на порталі, актуальністю на момент оформлення паспорту. Таким чином у міністерстві хочуть виключити необхідність надання паперової довідки з реєстрацї місця проживання.

У Мінцифри вважають необхідним реалізувати електронну прописку. На даний час проводиться розробка сервісу перевірки знеоосблених даних про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи, яка має паспорт громадянина України/посвідку на постійне проживання з безконтактним електронним носієм за унікальним номером запису демографічного реєстра.

Також ведеться робота над модернізацією вебпорталу «Реєстр територіальних громад», з якого можна буде отримувати інформацію про зміну реєстрації місця проживання (перебування) фізичної особи.
 

Поділитися