Як отримати дозвіл на будівництво приватного будинку за спрощеною процедурою?

24 липня 2019 р. 10:58

Для отримання дозволу на будівництво приватного будинку українським законодавством передбачено спрощену процедуру оформлення необхідних документів та декларативний принцип отримання права на забудову.

Для отримання дозволу на будівництво приватного будинку українським законодавством передбачено спрощену процедуру оформлення необхідних документів та декларативний принцип отримання права на забудову.

Про це розазав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

«Ми вже обговорили, як легалізувати самочинне будівництво, а от що треба зробити, якщо тільки плануєте будівництво свого будинку? Зараз законодавство передбачає спрощену процедуру оформлення необхідних документів для цього та декларативний принцип отримання права на забудову. Тобто, про початок будівництва необхідно просто повідомити відповідний місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури. Але спочатку слід отримати будівельний паспорт на ваш майбутній будинок», – зазначив він.

Лев Парцхаладзе роз’яснив, що у будівельному паспорті відображаються містобудівні та архітектурні вимоги до розміщення і будівництва:

1 - індивідуальних (садибних) житлових будинків до 500 кв. м в межах населених пунктів,

2 - садового, дачного будинку не вище 2-х поверхів (без урахування мансардного поверху) до 500 кв. м поза межами населених пунктів (на територіях дачних і садових товариств)

3 - господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Що важливо, оформлення будівельного паспорта не потребує отримання містобудівних умов та обмежень, а розроблення проекту будівництва також є не обов’язковим і здійснюється за бажанням.

Відтак, для того, щоб отримати будівельний паспорт, необхідно звернутися до місцевого структурного підрозділу з питань містобудування та архітектури (це може бути як і територіальний підрозділ ДАБІ, так і виконавчий орган в структурі місцевої ради) або до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) та подати відповідний пакет документів:

  • заяву на видачу будівельного паспорта;
  • копію документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою (завірену нотаріусом, або організацією, що його видала);
  • ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єкта із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі, автономного, що плануються до застосування тощо). Ескіз можна зробити самостійно або це може зробити архітектор;
  • проект будівництва (якщо є);
  • завірений нотаріально документ, що підтверджує згоду співвласників земельної ділянки (якщо вони є) на забудову.

«Місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури перевірить, чи відповідають ваші наміри забудови в межах і за межами населених пунктів - генплану, плану зонування, детальному плану території або планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, а також державним будівельним нормам (ДБН), стандартам і правилам. Якщо все відповідає вищезазначеним вимогам, то протягом 10 робочих днів з дня надходження пакета документів вам видадуть будівельний паспорт. Це безоплатно», – пояснив Лев Парцхаладзе.

Після цього, за словами заступника Міністра, повідомлення про початок будівельних робіт направляється або особисто, або за допомогою уповноваженої особи, або рекомендованим листом з описом вкладення до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ) за місцезнаходженням майбутнього будинку не пізніше ніж за 1 календарний день до початку виконання будівельних робіт.

Підписуйтесь на розсилку найголовніших новин в telegram. Дізнавайтеся першими про найважливіші та найцікавіші події Одеси!

інше

Багато кому доводилося сваритися із сусідами через шумні ремонтні роботи, які ті проводять у нічний час, гучну музику або інші випадки, коли шум заважає жити. Проте мало хто знає, що замість сварок необхідно діяти у законній площині та притягувати таких сусідів до відповідальності. Барське бюро правової допомоги надало юридичні поради, … читати далi

Уряд визначив механізм надання статусу учасника бойових дій (УБД) для осіб, які у складі добровольчих формувань брали безпосередню участь в антитерористичній операції, але згодом не увійшли до складу підрозділів ЗСУ чи МВС. Відтепер добровольці зможуть отримати державну підтримку і допомогу щодо соціальної та професійної адаптації. У Міністерстві у справах ветеранів, тимчасово … читати далi

Наші читачі неодноразово запитували, чи потрібна зараз так звана "форма №1", та де можна отримати цей документ, який досить часто вимагають різні служби. Директорка департаменту надання адміністративних послуг Одеської міськради Євгенія Абрамова розповіла ІзбірКому про головні нововведення. Отже, раніше одесити отримували довідку про склад сім'ї у ЖЕКах. Форма цього документа … читати далi

Прем'єр-міністр України Олексій Гончарук у своєму телеграм-каналі надав роз'яснення щодо двох платіжок за газ, які отримують українці. За його словами, вперше дві платіжки надійшли українцям у січні - окремо за газ і окремо за його транспортування.  У той же час Олексій Гончарук зазначив, що розділення платіжок на дві частини не вплине … читати далi

You control прозоро пресс-рум КВУ ЦПР