Як отримати дозвіл на будівництво приватного будинку за спрощеною процедурою?

24 липня 2019 р. 10:58

Для отримання дозволу на будівництво приватного будинку українським законодавством передбачено спрощену процедуру оформлення необхідних документів та декларативний принцип отримання права на забудову.

Для отримання дозволу на будівництво приватного будинку українським законодавством передбачено спрощену процедуру оформлення необхідних документів та декларативний принцип отримання права на забудову.

Про це розазав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

«Ми вже обговорили, як легалізувати самочинне будівництво, а от що треба зробити, якщо тільки плануєте будівництво свого будинку? Зараз законодавство передбачає спрощену процедуру оформлення необхідних документів для цього та декларативний принцип отримання права на забудову. Тобто, про початок будівництва необхідно просто повідомити відповідний місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури. Але спочатку слід отримати будівельний паспорт на ваш майбутній будинок», – зазначив він.

Лев Парцхаладзе роз’яснив, що у будівельному паспорті відображаються містобудівні та архітектурні вимоги до розміщення і будівництва:

1 - індивідуальних (садибних) житлових будинків до 500 кв. м в межах населених пунктів,

2 - садового, дачного будинку не вище 2-х поверхів (без урахування мансардного поверху) до 500 кв. м поза межами населених пунктів (на територіях дачних і садових товариств)

3 - господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Що важливо, оформлення будівельного паспорта не потребує отримання містобудівних умов та обмежень, а розроблення проекту будівництва також є не обов’язковим і здійснюється за бажанням.

Відтак, для того, щоб отримати будівельний паспорт, необхідно звернутися до місцевого структурного підрозділу з питань містобудування та архітектури (це може бути як і територіальний підрозділ ДАБІ, так і виконавчий орган в структурі місцевої ради) або до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) та подати відповідний пакет документів:

  • заяву на видачу будівельного паспорта;
  • копію документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою (завірену нотаріусом, або організацією, що його видала);
  • ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єкта із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі, автономного, що плануються до застосування тощо). Ескіз можна зробити самостійно або це може зробити архітектор;
  • проект будівництва (якщо є);
  • завірений нотаріально документ, що підтверджує згоду співвласників земельної ділянки (якщо вони є) на забудову.

«Місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури перевірить, чи відповідають ваші наміри забудови в межах і за межами населених пунктів - генплану, плану зонування, детальному плану території або планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, а також державним будівельним нормам (ДБН), стандартам і правилам. Якщо все відповідає вищезазначеним вимогам, то протягом 10 робочих днів з дня надходження пакета документів вам видадуть будівельний паспорт. Це безоплатно», – пояснив Лев Парцхаладзе.

Після цього, за словами заступника Міністра, повідомлення про початок будівельних робіт направляється або особисто, або за допомогою уповноваженої особи, або рекомендованим листом з описом вкладення до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ) за місцезнаходженням майбутнього будинку не пізніше ніж за 1 календарний день до початку виконання будівельних робіт.

Підписуйтесь на розсилку найголовніших новин в telegram. Дізнавайтеся першими про найважливіші та найцікавіші події Одеси!

інше

За офіційною статистикою мобільних всередині країни громадян на сьогодні більше 5 млн: 1,4 млн внутрішньо переміщених осіб; більше 1 млн людей, які не мають зареєстрованого місця проживання; 3,3 млн так званих «трудових мігрантів», які мають місце реєстрації в одному населеному пункті, а реально живуть в іншому.  1 січня 2020 року … читати далi

Медичні маски тісно увійшли у життя людей з появою пандемії коронавірусу. Носіння масок у громадських місцях і приміщеннях - одна з вимог карантину, який був введений Кабінетом міністрів. У Центрі громадського здоров'я розповіли, як правильно ностити засоби індивідуального захисту.  Неправильне використання медичних масок знижує їхню ефективність, стверджують у Центрі. Маска … читати далi

З 1 червня в Україні запрацювала автоматична фіксація порушень правил дорожнього руху. Впершу чергу відеофіксацію ввели у столиці та Київській області, проте згодом правоохоронці планують поширити цей вид боротьби з водіями-порушниками по всій території країни. Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький на своїй сторінці у Facebook надав роз'яснення … читати далi

Центральна виборча комісія (ЦВК) затвердила Порядок розгляду звернення виборця щодо зміни виборчої адреси відповідно до частини третьої статті 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців» та встановила форму відповідної заяви виборця. У ЦВК розповіли, що потрібно зробити виборцю, щоб змінити виборчу адресу. Документ, який ухвалила ЦВК, робить можливою зміну виборчої адреси … читати далi

You control прозоро пресс-рум КВУ ЦПР