01 червня 2020 р. 14:40

Facebook та реклама: як представлені партії на Одещині у соцмережах

Facebook та реклама: як представлені партії на Одещині у соцмережах

У 2012 році провідні українські партії мали власні сторінки у соцмережах лише з декількома тисячами підписників. За вісім років ситуація кардинально змінилася: партії та політики наймають команди для розкрутки власних сторінок в соцмережах та витрачають гроші на виборчі кампанії в онлайн. До «традиційних» майданчиків, на кшталт, Facebook, додалися месенджери й відеоплатформи.

ОПОРА проаналізувала присутність обласних осередків партій на Одещині у соцмережах. До уваги бралися партії, які на позачергових парламентських виборах 2019 року отримали більше 2%, а також регіональні партії. Загалом 13 обласних представництв. Дві партії, а саме «Сила і Честь» та «Українська стратегія Гройсмана» не представлені в соціальних мережах в Одеській області.

«Слуга народу» має найбільшу присутність в області: 10 сторінок, одна група та сім особистих акаунтів у Facebook, дев'ять акаунтів в Instagram та ще три телеграм-канали. Найбільша кількість сторінок цієї політичної сили пов’язана з народними депутатами, обраними в одномандатних округах Одеської області (вісім політиків), яким і належить більшість сторінок та акаунтів у Facebook, Instagram та Телеграм. Найбільша сторінка партії «Слуга Народу - Команда Зеленського в Одесі» має 23,5 тисячі вподобань. На сторінці зустрічаються репости дописів президента України, думки та інтерв’ю основних спікерів партії, описи ухвалених Радою законів, позитиві новини з області, наприклад, про будівництво нової злітної смуги аеропорту Одеси та об’єктів в межах проєкту «Велике будівництво».

Партія «Опозиційна платформа – За Життя» присутня виключно у Facebook – дев'ять джерел інформації, з яких - чотири публічних сторінки (партії та її лідерів), чотири особистих акаунти та одна група. Сторінка «Оппозиционная Платформа - За Жизнь. Одесса» та група «Одещина. Опозиційна платформа - за життя» мають більше 3 тисяч підписників кожна. Наповнюються переважно репостами зі сторінок народних депутатів від партії, їхніми виступами на телебаченні, критичними публікаціями в бік центральної та місцевої влади. 

ВО «Батьківщина» має 11 акаунтів у соцмережах з прив’язкою до Одеської області. Найбільша сторінка у Facebook «Одеська обласна партійна організація ВО Батьківщина» нараховує майже 10 тисяч підписників. Акаунт створений у серпні 2014 року. Серед дописів -  виступи та інтерв’ю народних депутатів, обранців місцевих рад, публікації з критикою влади. Сторінка міського осередку «Батьківщина Одеса» нараховує 7,5 тисяч вподобань. За стилем наповнення не відрізняється від обласної сторінки. В день на кожній сторінці публікують 5-10 дописів.

«Європейська солідарність» в області має чотири публічних сторінки, а також чотири особистих акаунти. Окрім того, акаунти в  Youtube, Instagram, а також телеграм-канал використовує народний депутат Олексій Гончаренко. Найбільша сторінка «Європейська Солідарність - Одеська область» нараховує 5550 вподобань. Репости зі сторінки Петра Порошенка, думки та виступи лідерів партії, діяльність нардепа, лідера обласного осередку Олексія Гончаренко – найчастіший контент сторінки.

Сторінка обласного осередку «Голосу» нараховує більше 700 вподобань. Частота дописів у порівнянні зі вже згаданими сторінками - низька – один допис на кілька днів.

Радикальна партія Олега Ляшка та «Опозиційний блок» представлені у Facebook публічними сторінками їхніх обласних осередків. Перша сторінка має 178 підписників, друга – 538. Сторінки не наповнюються: останні дописи опубліковані восени минулого року.

Партія Шарія має публічну сторінку  у Facebookакаунт в Instagram та найбільший серед обласних осередків телеграм-канал (2880 підписників).  

ВО «Свобода» має чотири облікові записи у Facebook, пов’язані з Одеською областю, та по одному в Youtube та Instagram. Найбільша сторінка «ВО «Свобода» I Одеса» має майже 3700 підписників. Створена вона була у липні 2014 року, а серед контенту – інтерв’ю та виступи в ефірах місцевих телеканалів членів осередку.

Партія Одеського міського голови Геннадія Труханова «Довіряй ділам» представлена 12 обліковими записами в соціальних мережах: 10 сторінками в Facebook, дві з яких – це публічні сторінки партії, а також її неофіційного лідера Одеського міського голови Геннадія Труханова, а також ще вісім особистих акаунтів місцевих політиків партії, які активно просувають позиції партії. Окрім того, в партії є власний Youtube канал, а в одного з представників партії, заступника міського голови Павла Вугельмана – телеграм-канал. Основна сторінка «Доверяй делам» має майже 2400 вподобань. Зазначимо, хоча «Довіряй ділам» де-юре і має всеукраїнський статус як партія, але де-факто діє лише в Одеській області. Йдеться саме про сторінку партії, а не її обласного осередку. На сторінці активно висвітлюється діяльність міського голови, органів місцевої ради та депутатів.

Ще одна регіональна партія – Українська морська партія Сергія Ківалова – має вісім облікових записів у соцмережах. Більшість зосереджена у Facebook: шість, з яких три – це публічні сторінки партії та її лідерів, а також ще три персональних акаунти. Окрім того, в партії є акаунти Youtube та Instagram.

Джерела комунікації партій у соціальних мережах

Політична реклама

За неповні п'ять місяців 2020 року рекламу використовували на сторінках «Європейська Солідарність - Одеська область» та «Партия Шария. Одесса». Сторінки народних депутатів, політиків та лідерів осередків до уваги не бралися. «Європейська солідарність» рекламувала у Facebook та Instagram дописи із закликом приєднатися до команди, фрагмент виступу депутата фракції «БПП «Солідарність» в облраді Юрія Басюка щодо подій 2 травня, передачу обладнання для боротьби з коронавірусом до лікарні, відеоблог нардепа Олексія Гончаренко.

Партія Шарія рекламувала в Instagram власну позицію щодо демонтажу меморіальної дошки Жукова в Одесі і  та тарифів на теплопостачання.

Поділитися