03 березня 2015 р. 02:00

Нові повноваження нотаріусів у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно

Нові повноваження нотаріусів у сфері державної реєстрації  прав на нерухоме майно

Верховна Рада вирішила ліквідувати дозвільні центри як окрему складову центрів надання адміністративних послуг та зосередити надання адміністративних послуг з видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності у центрах надання адміністративних послуг.

Верховна Рада вирішила ліквідувати дозвільні центри як окрему складову центрів надання адміністративних послуг та зосередити надання адміністративних послуг з видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності у центрах надання адміністративних послуг.

Відповідний Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» (проект №1580) (далі – Закон) був прийнятий Верховною Радою України 12.02.2015 та направлений на підпис Президенту України.

Вказаний документ передбачає ряд змін у різних сферах, в тому числі і у системі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Основними факторами ефективності функціонування нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно – це орієнтація на потреби громадян, публічність та доступність інформації про зареєстровані права на нерухоме майно, спрощення та прозорість процедур реєстрації, максимальне залучення приватного сектору до процесу реєстрації.

Серед іншого, Законом пропонується покращення якості надання адміністративних послуг через введення альтернативної можливості подачі нотаріусам документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Вказаний крок надасть можливість громадянам вибору звертатися туди, куди їм буде зручно.

У зв’язку з тим, що нотаріуси як спеціальні суб'єкти, на яких покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, відповідно до нового Закону наділяються новими повноваженнями, 20 лютого 2015 року на загальних зборах нотаріусів Одеської області, що проводились відділенням Нотаріальної палати України в Одеській області за участю представників Міністерства юстиції України та Головного територіального управління юстиції в Одеській області, були обговорені питання щодо порядку реалізації реформ системи державної реєстрації прав на нерухоме майно відповідно до Закону.

За підсумками обговорених питань було зазначено, що у сучасних умовах функціонування нотаріату, коли нотаріуси мають навики спеціальних знань, необхідний досвід роботи, технічну базу, нотаріуси мають всі можливості виконувати нові повноваження.

Розширення повноважень нотаріусів як спеціальних суб’єктів, на яких покладено функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, надасть змогу: економії бюджетних коштів, які спрямовуються на фінансування та утримання органів державної реєстрації прав; удосконалення правової допомоги населенню та викоренення корупції у сфері державної реєстрації прав.

 

Відділ з питань нотаріату Головного

територіального управління юстиції в Одеській області

Поділитися