21 серпня 2020 р. 18:44

На Одещині політики активно використовують зовнішню рекламу

На Одещині політики активно використовують зовнішню рекламу

Попри те, що офіційно виборча кампанія ще не стартувала, політичні сили на Одещині вже активізуються, зокрема це помітно у використанні зовнішньої реклами, яка заповнила вулиці у першу чергу обласного центру – Одеси.    

Як повідомляє пресслужба Громадянської мережі ОПОРА, спостерігачі зафіксували білборди на користь таких політичних сил та окремих політиків:

«Стань депутатом від «Нашого краю»

«О! Обухов Петро»

«Батьківщина Одеси – команда, яка знає, що робити!»

«#Захистимо Одесу. Національний корпус»

 «Ківалов за Одесу! Працюємо, а не обіцяємо»

«Добробут Одещини – наша спільна мета. Сергій Варчук»

«За майбутнє рідної землі»

«Перемога Пальчевського. Об’єднуйтесь»

«За майбутнє рідної землі»

«Зе! Місцеві. Слуга народу. Україна – це ти»

«Зробимо їхні тарифи справедливими. Блок Геннадія Чекіти «За справедливість»

«Зупинимо халтурну забудову. Національний корпус»

«Зупинимо COVID-19 разом! Українська морська партія Сергія Ківалова»

«На нинішньому етапі така активність політичних партій і окремих політиків не може розцінюватись як агітація, оскільки положення Виборчого кодексу визначають її як діяльність суб’єктів виборчого процесу. Суб’єктами виборчого процесу є виборці, які мають право голосу на відповідних виборах, організації партій, які висунули кандидатів або ж самі кандидати. Але до початку виборчого процесу ми взагалі не можемо говорити про наявність суб’єктів виборчого процесу. Реєстрація кандидатів розпочнеться не раніше 15 вересня.  Тож, з одного боку, зростання активності в зовнішній рекламі з боку місцевих політиків та партій не може визначатись як агітація, а з іншого боку ми можемо здогадуватись, що така активність пов’язана з безпосереднім наближенням до старту виборчого процесу», - пояснила координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Одеській області Анастасія Матвієнко.

Водночас, за її словами, якщо партії, які розміщують таку рекламу, дотримаються вимог щодо звітування про витрати на неї та розкриють у своїх звітах за третій квартал відповідні витрати у повному обсязі, то вони дотримаються вимог закону.

Крім того, в Одесі з’явилась і зовнішня реклама нинішнього міського голови Геннадія Труханова. Вся реклама містить напис «Звіт 2015-2020», зображення міського голови та оформлена в стилістиці, яка протягом останніх п’яти років використовувалась в офіційних візуальних матеріалах міської влади. Водночас на рекламі є напис «Довіряй Ділам», що також є назвою однойменної політичної партії, фракція якої представляє більшість в Одеській міській раді:

«Довіряй ділам. Комплексний ремонт шкіл і дитячих садків»

«Довіряй ділам. Траса здоров’я – тепер єдиний велопішохідний маршрут»

«Довіряй ділам. Нові амбулаторії у віддалених мікрорайонах»

«Рекламу міського голови на нинішньому етапі ми можемо ідентифікувати як практику використання публічного іміджу посадової особи в цілях отримання переваг над потенційними конкурентами вже у майбутньому виборчому процесі», - переконана координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Одеській області.   

Згідно з календарним планом, що міститься у додатку до Постанови ЦВК №163 від 8 серпня 2020 року, офіційно виборчий процес на місцевих виборах розпочинається 5 вересня 2020 року - за 50 днів до дня голосування, відповідно до ч. 1, 5 ст. 195 Виборчого кодексу України.

Відповідно до частини 1 статті 169 Виборчого кодексу України, кандидат, партія (організація партії) - суб’єкти виборчого процесу - можуть на власний розсуд виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів свого виборчого фонду. Кандидат, партія (організація партії) - суб’єкт виборчого процесу можуть також виготовляти друковані матеріали передвиборної агітації з використанням обладнання, що їм належить. Відомості, що містяться у таких матеріалах, повинні відповідати вимогам законодавства.

Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.

Поділитися