13 листопада 2020 р. 19:23

Одеські нові медіа перед другим туром: компромат, ностальгія за жовтневою «революцією» та піар на смерті Жванецького

Одеські нові медіа перед другим туром: компромат, ностальгія за жовтневою «революцією» та піар на смерті Жванецького

Кількість матеріалів із ознаками замовності перед другим туром знизилася, тим не менш, нові медіа продовжують публікувати компромат чи ж політичну джинсу на користь кандидатів у мери Одеси.

Також поширюються пропагандистські меседжі про Україну як «недодержаву», якою керують західні лідери. У зв’язку із 7 листопада публікувалися ностальгійні дописи щодо СРСР. 

Про це стало відомо завдяки результатам моніторингу засобів масової інформації та соціальних мереж (Facebook-пабліки, Телеграм-канали) Одеси та Одеської області, який проводили експерти спільно з виданням ІзбірКом та  Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України».

Матеріали із ознаками замовності в телеграм-каналах та ФБ-спільнотах Одеського регіону

Кількість джинси у більшості ФБ-спільнотах та телеграм-каналах знизилась в середньому у 1,5-2 рази. Хоча деякі нові медіа залишилися на старих показниках. Це стосується телеграм-каналів «Одесский городовой» та «Профессор Мориарти», які за, спостереженнями експертів, в основному друкують «зливи». 

Пропагандистські меседжі продовжили друкувати такі ФБ-спільноти, як «Одесские новости», «Одесса Регион…», «Живой Подольск». Наприклад, на сторінці «Одесские новости» Україна характеризувалася, як «недодержава, що є васалом західних країн». Також експлуатувалася тема тарифів. ФБ-спільнота «Живой Подольск» опублікувало відео користувачки, яка використала фразу «гребаное государство, советское, украинское – какая разница», при цьому тема пандемії використовувалася для того, щоб акцентувати увагу на непотрібності держави як такої. «Одесса Регион» перепостило відео російського каналу, в якому стверджувалося про те, що ООН планує в майбутньому скорочувати населення планети, загнати народ в резервації та імплантувати чіпи в тіла людей. 

Щодо матеріалів із ознаками політичної замовності, нові медіа одеського регіону продовжили поширювати мову ворожнечі щодо політиків загалом і щодо конкретних осіб: «твари разной политической ориентации», «порошенки, медведчуки юли рвутся к корыту мешая работать президенту», «Председатель Конституционного суда Украины с говорящей фамилией ТУПИЦКИЙ обвинил США,Европу и НАБУ в ПОДСТРЕКАТЕЛЬСТВЕ народа Украины на борьбу против коррупционеров». Також активно поширювалися чутки, наприклад, про ймовірний продаж Українського дунайського пароплавства, а також про «купівлю»/«крадіжку» голосів на виборах.

Окрім того, у передвиборчій боротьбі була використана смерть М. Жванецького. ФБ-спільноти друкували фотографії одного з кандидатів поруч із ним. 

Нові медіа публікували також політичну агітацію на користь обох кандидатів.

Нагадаємо, що під час аналізу висвітлення онлайн-ЗМІ та новими медіа передвиборчої кампанії у жовтні, експерти дійшли висновків, що більшість політичних матеріалів одеських мережевих ЗМІ, Facebook-спільнот та Телеграм-каналів перед виборами мають ознаки замовності, при цьому деякі медіа зловживають і проросійською пропагандою.  
 

Поділитися