Хто з одеських політиків найбільше витратився на рекламу в Facebook у вересні

30 вересня 2020 р. 17:26

ОПОРА вибори

У вересні одеські політичні діячі активізували використання соцмереж для рекламування партій та кандидатів на посаду Одеського міського голови.

Представники Громадянської мережі ОПОРА в Одеській області проаналізували публічні сторінки політиків та місцевих осередків партій за період з 27 серпня по 25 вересня, і виявили кілька десятків публікацій, котрі мали застереження як повідомлення, пов’язані із соціальними питаннями, виборами або політикою.

Відслідковувати рекламу можна у бібліотеці Facebook.

Сторінка «Європейська солідарність – Одеська область» за місяць витратила на рекламу $309, а починаючи з червня минулого року – більше 1 тисячі доларів США.

Сторінка партії «Слуга народу – Одеса» попри те, що за останній рік витратила на рекламу майже 4 тисяч доларів, вподовж останнього місяця не мала реклами з позначкою «пов’язана з соціальними питаннями, виборами або політикою».

Сторінка «Опозиційна платформа – За життя. Одеса» поки що витратила на рекламу не більше 100 доларів.

Понад $1 тисячі у вересні за політичну рекламу сплатила сторінка «Одеська обласна партійна організація ВО «Батьківщина».

Сторінка партії «Довіряй ділам» за останній місяць витратила на рекламу у Facebook $118.

Серед кандидатів найбільше коштів витратив кандидат на посаду Одеського міського голови від партії «За майбутнє», колишній заступник голови Одеської облдержаміністрації Сергій Калинчук - $3 тис. 224 за вересень.

На другому місці за витратами – кандидат на цю ж посаду від «Європейської солідарності» Петро Обухов – $2,5 тис. за місяць.

Третє місце за кількістю витрачених коштів посів кандидат на посаду Одеського міського голови від «Слуги народу» Олег Філімонов - $1 тис. 135.

Чинний міський голова і кандидат на цю ж посаду Одеси Геннадій Труханов витрачав значно менше:

Їхній конкурент, колишній мер Одеси та нинішній кандидат Едуард Гурвіц сплатив у вересні понад $200.

Хто з кандидатів на посаду Одеського міського голови витрачав найбільше на рекламу у Facebook (за даними Бібліотеки Facebook)

Що ж стосується кандидатів у депутати Одеської міської ради, то тут найчастіше рекламу використовували Світлана Осауленко, Олег Бриндак, Марина Лозовенко, Володимир Варещенко, Василь Ієремія, Олександр Шеремет. Здебільшого їхня реклама стосувалася привітань з Днем знань, Днем міста та поточної депутатської діяльності й зустрічей з виборцями.

 

«Насправді витрати, які робили місцеві політики на рекламу в соціальній мережі, могли бути і більшими. Проблема в тому, що реклама, яка належним чином не була маркована, буде зберігатись у бібліотеці лише дуже обмежений термін. Це не дозволяє повною мірою оцінювати всі можливі витрати політиків на рекламу. Однак нагадаю, що про всі витрати і кандидати, і політичні партії мають звітувати», - зауважила Анастасія Матвієнко, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Одеській області.

ОПОРА нагадує, що за правилами соцмережі, які почали діяти минулого року, вся політична реклама має бути відповідно маркована. Фейсбук-користувачі можуть самостійно відслідковувати дотримання цих норм і, помітивши політичний допис без належного маркування, надіслати скаргу.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про рекламу», політична реклама - інформація у будь-якому вигляді, поширена в будь-якій формі, яка має на меті популяризацію діяльності політичної партії (організації партії), привернення уваги до діяльності політичної партії (організації партії) та її позиції щодо питань загальнодержавного (місцевого) значення. До політичної реклами належать також використання символіки або логотипів політичних партій (організацій партій), повідомлення про підтримку політичною партією (організацією партії) видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах політичної партії (організації партії).

Також нагадаємо, що згідно з частиною 1 статті 52 Виборчого кодексу України передвиборна агітація розпочинається кандидатом, партією (організацією партії) наступного дня після дня прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів) і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування.

Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.

Підписуйтесь на розсилку найголовніших новин в telegram. Дізнавайтеся першими про найважливіші та найцікавіші події Одеси!

інше

Міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко на форумі «Україна 30. Саміт «Діти» заявив, що в Україні незабаром можуть схвалити вакцинування дітей віком від 5 років від COVID-19 . Про це стало відомо із онлайн-трансляції. Міністр охорони здоров'я повідомив, що в Україні вже прищепилися понад 40 тис. дітей старше 12 років, і … читати далi

Одеський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України фіксує, що інтенсивний показник захворюваності на гострі респіраторні вірусні інфекції та грип в Одесі знаходиться нижче за епідемічний поріг і відповідає сезонному рівню для цієї пори року. Як зазначають в центрі, за минулий тиждень на ГРВІ та грип захворіли 4 тис. … читати далi

Надходження до бюджету Одеської області від приватизації у 2021 році склали 235 мільйонів гривень проти 5 мільйонів, отриманих минулого року. Про це під час апаратної наради в Одеській обласній адміністрації повідомив начальник Регіонального відділення ФДМУ по Одеській та Миколаївській областях Олександр Славський. Він також зазначив, що до кінця поточного року … читати далi

Третє, завершальне засідання комісії з питань громадського бюджету Одессы-2022 відбулося 7 грудня. Про це повідомили у пресслужбі муніципалітету. "Громадський бюджет" - один із соціальних проєктів онлайн-платформи "Соціально активний громадянин". Прийом проєктів громадського бюджету Одессы-2022 проходив з 4 жовтня по 2 листопада 2021 року. За результатами первинного розгляду 7 грудня комісія … читати далi

You control прозоро пресс-рум КВУ ЦПР