Хто з одеських політиків найбільше витратився на рекламу в Facebook у вересні

30 вересня 2020 р. 17:26

ОПОРА вибори

У вересні одеські політичні діячі активізували використання соцмереж для рекламування партій та кандидатів на посаду Одеського міського голови.

Представники Громадянської мережі ОПОРА в Одеській області проаналізували публічні сторінки політиків та місцевих осередків партій за період з 27 серпня по 25 вересня, і виявили кілька десятків публікацій, котрі мали застереження як повідомлення, пов’язані із соціальними питаннями, виборами або політикою.

Відслідковувати рекламу можна у бібліотеці Facebook.

Сторінка «Європейська солідарність – Одеська область» за місяць витратила на рекламу $309, а починаючи з червня минулого року – більше 1 тисячі доларів США.

Сторінка партії «Слуга народу – Одеса» попри те, що за останній рік витратила на рекламу майже 4 тисяч доларів, вподовж останнього місяця не мала реклами з позначкою «пов’язана з соціальними питаннями, виборами або політикою».

Сторінка «Опозиційна платформа – За життя. Одеса» поки що витратила на рекламу не більше 100 доларів.

Понад $1 тисячі у вересні за політичну рекламу сплатила сторінка «Одеська обласна партійна організація ВО «Батьківщина».

Сторінка партії «Довіряй ділам» за останній місяць витратила на рекламу у Facebook $118.

Серед кандидатів найбільше коштів витратив кандидат на посаду Одеського міського голови від партії «За майбутнє», колишній заступник голови Одеської облдержаміністрації Сергій Калинчук - $3 тис. 224 за вересень.

На другому місці за витратами – кандидат на цю ж посаду від «Європейської солідарності» Петро Обухов – $2,5 тис. за місяць.

Третє місце за кількістю витрачених коштів посів кандидат на посаду Одеського міського голови від «Слуги народу» Олег Філімонов - $1 тис. 135.

Чинний міський голова і кандидат на цю ж посаду Одеси Геннадій Труханов витрачав значно менше:

Їхній конкурент, колишній мер Одеси та нинішній кандидат Едуард Гурвіц сплатив у вересні понад $200.

Хто з кандидатів на посаду Одеського міського голови витрачав найбільше на рекламу у Facebook (за даними Бібліотеки Facebook)

Що ж стосується кандидатів у депутати Одеської міської ради, то тут найчастіше рекламу використовували Світлана Осауленко, Олег Бриндак, Марина Лозовенко, Володимир Варещенко, Василь Ієремія, Олександр Шеремет. Здебільшого їхня реклама стосувалася привітань з Днем знань, Днем міста та поточної депутатської діяльності й зустрічей з виборцями.

 

«Насправді витрати, які робили місцеві політики на рекламу в соціальній мережі, могли бути і більшими. Проблема в тому, що реклама, яка належним чином не була маркована, буде зберігатись у бібліотеці лише дуже обмежений термін. Це не дозволяє повною мірою оцінювати всі можливі витрати політиків на рекламу. Однак нагадаю, що про всі витрати і кандидати, і політичні партії мають звітувати», - зауважила Анастасія Матвієнко, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Одеській області.

ОПОРА нагадує, що за правилами соцмережі, які почали діяти минулого року, вся політична реклама має бути відповідно маркована. Фейсбук-користувачі можуть самостійно відслідковувати дотримання цих норм і, помітивши політичний допис без належного маркування, надіслати скаргу.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про рекламу», політична реклама - інформація у будь-якому вигляді, поширена в будь-якій формі, яка має на меті популяризацію діяльності політичної партії (організації партії), привернення уваги до діяльності політичної партії (організації партії) та її позиції щодо питань загальнодержавного (місцевого) значення. До політичної реклами належать також використання символіки або логотипів політичних партій (організацій партій), повідомлення про підтримку політичною партією (організацією партії) видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах політичної партії (організації партії).

Також нагадаємо, що згідно з частиною 1 статті 52 Виборчого кодексу України передвиборна агітація розпочинається кандидатом, партією (організацією партії) наступного дня після дня прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів) і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування.

Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.

Підписуйтесь на розсилку найголовніших новин в telegram. Дізнавайтеся першими про найважливіші та найцікавіші події Одеси!

інше

Частка доходів місцевих бюджетів у зведеному бюджеті України (без урахування трансфертів) зросла на 4 відсотки за період з 2015 по 2020 роки. Відповідні дані викладені у моніторингу децентралізації станом на 9 квітня 2021 року, який оприлюднило Міністерство розвитку громад та територій України. У січні - лютому 2021 року сума власних доходів місцевих бюджетів … читати далi

Управління капітального будівництва Одеської міської ради оголосило тендер для обрання підрядника якому сплатять за капітальний ремонт спортивного залу та приміщень ОЗОШ №122. Про це повідомляється в системі електронних закупівель Prozorro. Школа знаходиться на вулиці Старопортофранківська, 45. Аукціон з очікуваною вартістю закупівлі у 6 мільйонів 916,6 тисяч гривень має відбутися 27 квітня.  Компанія-переможець повинна … читати далi

Міністерство охорони здоров'я України планує на початку літа відкрити в містах-мільйонниках великі вакцинні Центри для вакцинації від COVID-19. Про це повідомив головний санітарний лікар, заступник міністра охорони здоров'я Віктор Ляшко, зазначає "Іnterfax-Україна".  "У містах-мільйонниках ми хочемо зробити великі вакцинальні центри - Київ, Львів, Харків, Запоріжжя. У таких містах вони можуть … читати далi

Міністерство розвитку громад та територій України оприлюднило моніторинг децентралізації станом на 9 квітня 2021 року. Один з нових критеріїв моніторингу – розвиток інституту старост та створення старостинських округів (територій юрисдикції старост). Більшість громад вже призначили старост і визначили території їхньої юрисдикції. Найчастіше створюються старостинські округи з чисельністю населення від 500 до 1500 жителів (57 %). … читати далi

You control прозоро пресс-рум КВУ ЦПР