21 березня 2021 р. 12:50

Парламентарі ухвалили закон, що має приборкати колекторів

Парламентарі ухвалили закон, що має приборкати колекторів

Верховна Рада України на засіданні 19 березня під другому читанні і в цілому схвалила закон, який повинен захистити боржників при взаємодії з колекторськими компаніями.

Відповідний документ підтримали 274 нардепи.

Закон визначає такі терміни як «врегулювання простроченої заборгованості» та «колекторська компанія».

Так «врегулювання простроченої заборгованості» - це заходи, спрямовані на погашення у позасудовому порядку заборгованості споживача, який прострочив виконання грошового зобов’язання за договором про споживчий кредит або іншим договором.

Тож колекторська компанія визначається як юридична особа (в тому числі фінансова установа), яка в інтересах кредитодавця або нового кредитора відповідно до договору з таким кредитодавцем або новим кредитором здійснює врегулювання простроченої заборгованості та включена до Реєстру колекторських компаній, який вестиме Національний банк України.

Законом встановлено вимоги до кредитодавців, включаючи колекторські компанії, при врегулюванні простроченої заборгованості, а саме:

  • дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;
  • інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості та/або відступлення права вимогу новому кредитору;
  • укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній;
  • повідомити Національний банк України про укладення з колекторською компанією договору (у строки та порядку, що визначені Національним банком України);
  • контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень;
  • обов’язок розірвати договір з колекторською компанією в односторонньому порядку у разі її виключення з Реєстру колекторських компаній або в разі порушення нею вимог до етичної поведінки (2 і більше разів за рік).

Законом також встановлено вимоги до взаємодії зі споживачем під час врегулювання простроченої заборгованості (вимоги до етичної поведінки), яка може відбуватись шляхом:

  • безпосередньої взаємодії;
  • особисті або телефонні переговори;
  • надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, в тому числі без залучення працівників шляхом використанням програмного забезпечення);
  • надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи).

При цьому, під час першої взаємодії зі споживачем кредитор чи колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ або індекс особи - представника, правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача - надати підтвердні документи протягом семи робочих днів.

Закон наділяє Національний банк України повноваженнями із здійснення нагляду за додержанням банками, іншими фінансовими установами та особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, а також колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог до взаємодії зі споживачами при  врегулюванні простроченої заборгованості (вимог до етичної поведінки).

Законопроєкт підтримали нардепи-одесити: Артем ДмитрукСергій Колебошин,  Олег КолєвОлександр ТкаченкоОлексій ЛеоновОлександр ГоренюкТетяна Плачкова («Опозиційна платформа - За життя»), Антон Кіссе та Анатолій Урбанський  (депутатська група «партія "За майбутнє"»).

Ігор Васильковський, Степан Чернявський («Слуга народу»), - відсутній. Олексій Гончаренко («Європейська солідарність») - не голосував.

Обрані за списками: Микола Скорик («Опозиційна платформа - За життя»), Андрій Костін  («Слуга народу») - відсутні, Юлія Діденко, Іван Шинкаренко- за.

Нагадаємо, в січні 2020 року співробітники ТОВ «Кей-колектив» за допомогою нотаріуса перереєстрували квартиру у власність фірми, не повідомивши її власницю і силою намагалися вигнати жінку з 11-річною дочкою.

Нагадаємо, як протистояти незаконним діям колекторів можна прочитати в матеріалі ІзбірКому. 

У 2019 році Одеські жилкомунсервіси, які з недавніх пір функціонують як керуючі компанії, вирішили скористатися послугами колекторів для збору боргів з населення. Відразу кілька одеситів з різних районів міста, отримали «листи щастя» з вимогою погасити заборгованість перед ЖКС

Поділитися