18 серпня 2022 р. 20:19
Соцмережі в умовах війни випередили телебачення за популярністю - опитування
Київський міжнародний інститут соціології опитав українців та з'ясував, що 59% з них в умовах війни дізнаються новини із соціальних мереж.
І хоча телебачення зберігає значну популярність, але не домінує, як це було до 24 лютого, - повідомляє Матриця свободи.
Дослідження складалося з двох частин: методом щоденного опитування (100 респондентів) та телефонних інтерв'ю з використанням комп'ютера.
59% респондентів у ТОП-2 джерела відносять соціальні мережі (а всього за останні 7 днів отримували інформацію з них 69%).
Проте телемарафон "Єдині новини" відносять до ТОП-2 джерел 43% (загалом його дивилися 57%).
В основному громадяни віддають перевагу онлайн-каналам інформації. Дослідження показало, що серед соціальних мереж є трійка лідерів – це Telegram, YouTube та Facebook.
Зокрема, аналіз сумарного часу споживання новин у соціальних мережах (якщо брати його за 100%) показав, що 41% припадає на Telegram, 37% – на YouTube, 12% – на Facebook, 6% – на Viber та 3% – на всі інші мережі.
"Фактично ми є свідками кардинальної трансформації медіаландшафту, де замість кількох потужних телевізійних каналів зросли сотні онлайн-джерел, кожне з яких не може похвалитися великою часткою ринку", - зазначають у КМІС.
За результатами дослідження, 48% витраченого на новини часу припадають на соціальні мережі, на телебачення – 34% (ще 11% – на сайти новин).
Серед тих, хто отримує інформацію з інтернету, 62% віддають перевагу коротким відео та 61% – коротким інформаційним повідомленням.
Цікаво, що соціальні мережі більше відносять до ТОП-2 своїх джерел інформації українці 18-29 років (87%).
У той же час громадяни віком від 60 років користуються соціальними мережами рідше (34%). У той же час дізнаються інформацію з "Єдиних новин" (61%).
Зазначимо, що протягом моніторингового періоду з 1 по 5 серпня в одеському інфопросторі були виявлені 15 повідомлень з ознаками фейків та неправдивою інформацією. При цьому традиційні медіа повністю вільні від дезінформації. Зустрічаються поодинокі приклади порушення журналістських стандартів — сексизми, мова ворожнечі, надлишкова емоційність та політична джинса.
22 квітня 2024 р. 23:29
Російський контент вбиває: оприлюднено роботи переможців конкурсу соціальної реклами17 квітня 2024 р. 15:03
Порушили журналістські стандарти: двом миколаївським виданням було оголошено попередження16 квітня 2024 р. 22:34
Журналісти вимагають звільнити головну комунікаційницю оперативного командування "Південь"02 березня 2024 р. 19:13
Пропагандисти брешуть про влучання ракети ППО 2 березня в Одесі08 лютого 2024 р. 12:03
Мінус ще один фейк про навчання українських військових30 січня 2024 р. 16:22
Джинса та фейк в одному флаконі: новий формат російської пропаганди25 січня 2024 р. 21:22
Криза жанру: пропагандисти вигадують фейки про події, що сталися рік тому22 січня 2024 р. 10:36
Інтент став співзасновником медіамережі "Вікно Відновлення"18 січня 2024 р. 18:34
Маніпуляція пропаганди: під прицілом заява Дмитра Кулеби11 січня 2024 р. 23:21
Спростовано фейки спрямовані на дестабілізацію української банківської системи12 листопада 2023 р. 21:53
Журналістки з Одеси та Миколаєва отримали премію для початківців "25 до 25: молоді та зухвалі"09 листопада 2023 р. 09:26
Україна піднялася у Всесвітньому рейтингу свободи преси06 листопада 2023 р. 12:08
Офіційний сайт Херсонської ОВА почав надавати інформацію про закупівлі24 жовтня 2023 р. 11:34
На Одещині та Миколаївщині запрацювали 11 нових сайтів