18 вересня 2020 р. 17:18

Експерти назвали одеські Фейсбук-пабліки, що найбільше зловживають «джинсою»

Експерти назвали одеські Фейсбук-пабліки, що найбільше зловживають «джинсою»

Одеські фейсбук-спільноти включилися у передвиборчу боротьбу і поширюють матеріали із ознаками замовності, у тому числі, чорний піар.

Про це стало відомо завдяки моніторингу одеських медіа, який проводять Ізбірком та Одеська обласна організація ВГО «Комітет виборців України».

Стурбованість експертів також викликають пропагандистські меседжі, зокрема на ФБ-сторінках «Живий Подільськ», «Одеса і все, що її стосується», «Білгород-Дністровський Акерман», «Моя Одеса». У дописах вживається мова ворожнечі «свідомі дурні», висміюється легітимність українських державних органів.

Експерти дослідили ситуацію у 12 пабліках – Одеси і регіону. При цьому найбільше матеріалів із ознаками замовності вмістили сторінки «Одеса і все, що її стосується» - 20%, «Білгород-Дністровський Акерман» - 18%, «Типовий Акерман» - 15%, «Одеса селище Котовського» - 14%. Інші Фейсбук-спільноти опублікували від 2 до 10% політичної «джинси». «Моя Одеса» - 2%, «Типовий Ізмаїл» - 10%, «Мій Ізмаїл» - 10%, «Живий Подільськ» - 6%, «Арцизька альтанка» - 5%, «Кодима Life» - 3%, «Одеські новини» - 5%, «Одеса Регіон» - 9%.

Політиками та чиновниками, на користь яких розміщували матеріали з ознаками замовності («джинсу»), стали мер Ізмаїла Андрій Абрамченко, голова Одеської ОДА Максим Куций, нардеп Олексій Гончаренко, лідер політичної партії Андрій Пальчевский, кандидати на посаду мера Одеси Тетяна Плачкова, Геннадій Труханов, партія «Довіряй ділам» та інші. Героями матеріалів із ознаками «чорного» піару та інших маніпуляцій стали кандидат на посаду мера Олег Філімонов, партії «Слуга народу», «Довіряй ділам», чинний мер Чорноморська Валерій Хмельнюк. Також у дописах використовуються образливі вислови та мова ворожнечі на адресу тих або інших політиків. 

Джинса – це журналістський матеріал, або матеріал пресслужб, що спрямований на поліпшення або ж створення позитивного іміджу політичних партій, окремих політиків або людей, торгівельних марок або окремих товарів, державних структур, а також благодійних фондів та релігійних організацій, та не позначений як реклама зрозумілим для переважної більшості людей чином.

Моніторинг ФБ-спільнот проводився в період із 31 серпня по 13 вересня. До моніторингу включено 15 груп з кількістю підписників понад 15 тисяч кожна. 

Нагадаємо, що в межах моніторингу Одеських медіа досліджуються телеграм-канали, ФБ-спільноти та провідні онлайн-ЗМІ регіону.

Матеріал підготовлений виданням ІзбірКом в рамках кампанії з протидії ворожим інформаційним операціям та підвищення критичного мислення за підтримки Open Information Partnership.

Поділитися