06 серпня 2020 р. 22:06
Більш ніж 50% співробітників великих компаній в Україні нехтують інформаційною гігієною, - дослідження
Ініціатива «Як не стати овочем» провела дослідження «Як дотримуються інформаційної гігієни у Facebook працівники 20 великих українських компаній» та виявила, що 53% співробітників цих компаній не дотримуються інформаційної гігієни.
За даними дослідження, 34% поширюють на своїх сторінках посилання на сайти-сміттярки, 27% публікують тексти з маніпулятивними заголовками. 35% респондентів в перемішку з фейками та маніпуляціями публікують пости з рекламою компанії в якій працюють. Найменше про компанію пишуть ті, хто публікує багато постів. І навпаки, ті хто публікує мало постів, схильні писати про компанію більше.
21% опублікували фейки. Зокрема 7% опублікували матеріали, які були помічені Facebook, як фейкові чи маніпулятивні. Дані пости не були видалені власниками акаунтів. 13% проходять тести на кшталт «Яка ти змія?» через які відкривається доступ до даних людини.
Загалом, співробітники компаній за період аналізу опублікували 4 тисячі 519 постів з фейками та маніпуляціями. Це в середньому 8,5 постів на одного порушника. Найменше постів-порушень на одного співробітника у Кока-Коли (4), найбільше у Фармак (16).
53%.
Досліджували такі компанії: ПриватБанк, Альфа-Банк, Креді Агріколь Банк, Райффайзен Банк Аваль, ДТЕК, WOG, Vodafone Україна, Київстар, lifecell, Нова Пошта, McDonald's Ukraine, Comfy, Eldorado, Сільпо, АТБ-маркет, Coca-Cola HBC Ukraine, Roshen, Bayer, Фармак, Дарниця.
Аналітики методом сніжного кому знайшли 50 акаунтів співробітників компанії у Facebook. Загальна вибірка склала 1 тисячу респондентів. Аналізувалися дописи на їх сторінках за січень-червень 2020 на предмет таких порушень інформаційної гігієни:
- публікація матеріалів з посиланням на сайти-сміттярки
- публікація текстів з маніпулятивними заголовками
- публікація фейки — зокрема таких, які були промарковані Facebook.
- публікація результатів тестів («Яка ти змія?»), проходячи які людина надає доступ до своїх даних.
Також аналізували 93 тисячі 320 сторінок, які вподобали респонденти (одна людина, в середньому вподобала 93 сторінки). Саме вони є одним з джерел інформації, які наповнюють стрічку людей у Facebook. Дані аналізувалися за допомогою платформи SemanticForce.
Нагадаємо, мобільні «польові» виїзди правників Громадського центру правосуддя спільно з фахівцями бюро правової допомоги, які впроваджуються в південних районах Одеської області, підтверджують значний запит на безоплатну правову допомогу в невеликих віддалених громадах.
02 березня 2024 р. 19:13
Пропагандисти брешуть про влучання ракети ППО 2 березня в Одесі30 січня 2024 р. 16:22
Джинса та фейк в одному флаконі: новий формат російської пропаганди25 січня 2024 р. 21:22
Криза жанру: пропагандисти вигадують фейки про події, що сталися рік тому22 січня 2024 р. 10:36
Інтент став співзасновником медіамережі "Вікно Відновлення"18 січня 2024 р. 18:34
Маніпуляція пропаганди: під прицілом заява Дмитра Кулеби11 січня 2024 р. 23:21
Спростовано фейки спрямовані на дестабілізацію української банківської системи12 листопада 2023 р. 21:53
Журналістки з Одеси та Миколаєва отримали премію для початківців "25 до 25: молоді та зухвалі"09 листопада 2023 р. 09:26
Україна піднялася у Всесвітньому рейтингу свободи преси06 листопада 2023 р. 12:08
Офіційний сайт Херсонської ОВА почав надавати інформацію про закупівлі24 жовтня 2023 р. 11:34
На Одещині та Миколаївщині запрацювали 11 нових сайтів09 жовтня 2023 р. 16:07
Кожен дев'ятий опитаний українець ставав жертвою шахраїв від початку повномасштабного вторгнення30 вересня 2023 р. 11:56
Одеському телеканалу затвердили новий логотип28 вересня 2023 р. 12:08
Інтент долучився до Ініціативи журналістської довіри18 вересня 2023 р. 15:13
Інтент потрапив до переліку рекомендованих медіа