Як часто жінки виступають експертками і героїнями у матеріалах одеських ЗМІ: дослідження

08 жовтня 2019 р. 10:23

Згідно з даними моніторингу, найчастіше серед аналізованих друкованих ЗМІ жінки виступають експертками у газеті "Порто франко" - 44% серед усіх матеріалів. В інтернет-ЗМІ жінки-еспертки найчастіше з'являються на сайті Української служби інформації (УСІ) - у 52% матеріалів. 

Водночас матеріалів, в яких жінки були б героїнями, суттєво менше: у "Порто франко" - 29%, в УСІ - 27% (першість тут посіло видання "Одеса-медіа" з 32%).

Одеські ЗМІ не дуже часто вживають фемінітиви, першість тут має україномовне видання "Чорноморські новини" - 64%. Серед інтернет-видань найчастіше фемінітиви використовує "Одеса-медіа" - 43%. Нагадаємо, що фемінітиви - це іменники жіночого роду, які називають жінок за різними характеристиками: родинними зв'язками, національністю, професією, посадою тощо. Наприклад, мама, донька, українка, розвідниця, журналістка, учителька, продавчиня, верстальниця, прибиральниця, письменниця, депутатка.  

Зазначимо, що мета моніторингу - виявити рівень гендерного балансу в журналістських матеріалах, вживання фемінітивів, а також - наявність/відсутність гендерних стереотипів та сексистського контенту. У кожній області аналізу підлягало по 5 друкованих (окрім серпневого моніторингу, коли друком не вийшло 3 газети) і 5 інтернет-видань, які пишуть на суспільно-політичні та соціальні теми.

Нагадаємо, що одеські ЗМІ частіше почали використовувати фемінітиви, хоча ще не так часто звертаються до експерток і героїнь.

You control
прозоро
пресс-рум
КВУ
ЦПР

інше