03 вересня 2021 р. 13:29
Зеленський запропонував США взяти участь у будівництві "євроколій" від Польщі до Одеси
Президент України Володимир Зеленський взяв участь у презентації Плану трансформації України в будівлі Національної бібліотеки Фреда Сміта з вивчення спадщини Джорджа Вашингтона.
Закладені в плані понад 80 проєктів на загальну суму 277 мільярдів доларів передбачають фінансування коштом державного бюджету України, а також залучення програм міжнародної допомоги, кредитів, інвестицій.
Серед проєктів, зокрема, є будівництво високошвидкісної залізничної лінії Київ-кордон ЄС, Київ-Одеса. Мета:
- інтеграція української залізничної системи з європейською;
- впровадження західних стандартів замість радянських;
- поєднання Києва високошвидкісними шляхами з польським кордоном ЄС та містом Одеса за рахунок будівництва двох швидкісних ліній;
- спорудження низки залізничних вокзалів;
- придбання 22 локомотивів;
- збільшення використання екологічного залізничного електротранспорту.
Вартість проєкту - 630 мільйонів доларів США.
Справа в тому, що для країн пострадянського простору, в тому числі і для України, стандартною вважається ширина залізничної колії в 1 тисячу 520 міліметрів, а в Європі прийнята ширина в 1 тисячу 435 міліметрів.
Нагадаємо, ще у 2017 році Міністерство інфраструктури повідомляло про бажання будувати залізничну колію із європейською шириною з Києва до Одеси. Тодішній міністр Володимир Омелян стверджував, що проект облаштування швидкісного залізничного сполучення Київ-Одеса є економічно обґрунтованим, але потребуватиме інвестицій у розмірі близько 540-840 мільйонів євро.
У лютому 2018 року Володимир Омелян на зустрічі з гендиректором з питань мобільності і транспорту Єврокомісії Хенриком Хололеем зазначив, що Європейський Союз може частково профінансувати проект "Євроколія", який буде реалізовуватися в Україні.
В жовтні того ж року міністр інфраструктури України запросив китайську компанію CRRC до участі в будівництві і експлуатації залізничної гілки, яка з'єднає порти Одеської області із західним кордоном України.
А вже в травні 2019 року Владимир Омелян повідомив, що Міністерство інфраструктури України не планує змінювати державні стандарти залізничної колії (ширина колії 1 тис. 520 мм), і євроколія (1 тис. 435 мм) буде прокладена паралельно вже існуючого полотна у напрямку Львів-Київ-Одеса з подальшим розгалуженням в сторону Харкова і Дніпра.
24 квітня 2024 р. 14:23
700 мільйонів, одеська фірма та два підряди: "Ростдорстрой" буде утримувати миколаївські дорогі22 квітня 2024 р. 16:09
Оновлено! Миколаївська фірма у перший п'ятірці компаній, які отримали бюджетні кошти22 квітня 2024 р. 14:28
Державне бюро розслідувань у Миколаєві витратить понад 1 мільйон на комплекс безпеки22 квітня 2024 р. 13:28
Підрядника для утримання доріг Роздільнянського району за 36 мільйонів вирішили обрати без аукціону21 квітня 2024 р. 19:06
Купувати за 100 мільйонів майно збанкрутілої фірми громадянина Кіпру в Роздільній ніхто не захотів20 квітня 2024 р. 22:02
На Херсонщині заборгованість по заробітній платі з початку року склала понад 5 мільйонів20 квітня 2024 р. 20:01
Адміністрація морпортів назвала неправдивою заяву аудиторів щодо недопуску в порт Рені20 квітня 2024 р. 12:43
Ніхто не захотів арештовану квартиру російського мільярдера в Одесі19 квітня 2024 р. 21:32
Миколаївську обласну дитячу інфекційну лікарню продадуть з аукціону18 квітня 2024 р. 17:32
Оновлено! Миколаївські аграрії отримують 113 модулів для зберігання зерна18 квітня 2024 р. 16:03
Оновлено! Миколаївелектротранс витратить на фігурну плитку та благоустрій 7,5 мільйонів17 квітня 2024 р. 13:03
З початку року на Миколаївщині приватизовано 7 об'єктів державної власності17 квітня 2024 р. 11:57
Найбільший за всі роки існування: Українське дунайське пароплавство отримало рекордний прибуток16 квітня 2024 р. 23:29
На Миколаївщині фермери висадили ранні кавуни