06 грудня 2020 р. 18:09

Перший директор ЧМП зареєстрував приватну компанію з такою ж назвою

Перший директор ЧМП зареєстрував приватну компанію  з такою ж назвою

Перший за часів незалежності України директор акціонерного судноплавного концерна «Бласко» - «Чорноморське морське пароплавство» Павло Кудюкін зареєстрував товариство з обмеженою відповідальністю з повністю ідентичною назвою. 

Такі данні оприлюднив сервіс YouСontrol, за даними якого статутний фонд нового підприємства 1 мільярд 74 мільйони 496 тисяч 619 грвиень. 

Точніше засновником нового ТОВ стало Торгово - фінансовий дім Navigator, засновником якого також є той самий Павло Кудюкін. 

Він керував компанією з 1992 по 1994 роки. У 1995 році його заарештували, в 1998 засудили на 10 років з конфіскацією майна, а в 2000 - випустили по амністії.

ЧМП засноване у 1833 році як «Чорноморське товариство пароплавів». На увесь термін його діяльності урядом були передані безкоштовно три казенні пароплави: «Нева», «Император Николай» і «Императрица Александра», що будувалися у Миколаєві (загальною вартістю до 1 млн. крб асигнаціями). Два з них призначалися для підтримки регулярних рейсів на лінії Одеса-Константинополь (один раз на тиждень), третій передбачався або як заміна у разі необхідності одного з константинопольських пароплавів, або для інших цілей за розсудом товариства.

Станом на 1992 рік у складі ЧМП налічувалось 255 суден. Тодішній прем'єр-міністр України Леонід Кучма запропонував передати судна ЧМП офшорним компаніям. А сама компанія була перетворена на акціонерне товариство (концерн). Цю пропозицію підтримав президент України Леонід Кравчук.

У 1992 році було списано 28 суден і в ЧМП залишилось лише 227. Заборгованість на грудень 1992 року становила 170 млн доларів. Протягом 1993 року 160 суден були передані офшорним компаніям.

Після арешту Павла Кудюкіна почався масовий розпродаж та розкрадання майна підприємства: у 1994—1997 роках кількість суден Чорноморського морського пароплавства зменшилась більше ніж на 200, в тому числі у 1995—1997 роках компанія втратила 171 одиницю флоту.

Станом на 2004 рік у Чорноморському морському пароплавстві залишилось 6 суден, а заборгованість за кредитами становила 11,1 млн доларів.

У 2008 році у Чорноморському морському пароплавстві налічувався один самохідний плашкоут «Парутине».

Нагадаємо, детективи НАБУ спільно з СБУ за процесуального керівництва САП здійснили обшуки за місцем проживання фізичних осіб, офісів низки компаній та інших об'єктів у межах розслідування можливих зловживань, через які ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (засноване Мінінфрастуктури) завдано збитків в особливо великих розмірах.  

Поділитися