04 вересня 2018 р. 08:59

Менше чверті депутатів Полтавської міськради комунікують з виборцями в соцмережі

Менше чверті депутатів Полтавської міськради комунікують з виборцями в соцмережі

Такі результати моніторингової кампанії «Атестація депутатів Полтавської міської ради».

Чинне законодавство України визначає, що депутат місцевої ради перш за все є представником громади та виборців, чиї інтереси він і зобов’язаний захищати. Звісно ж, для того, щоб знати, що саме виборювати і чого домагатися, депутат має комунікувати зі своїми виборцями. Задля цього, законодавство пропонує такі  форми взаємодії: прийом виборців, зустрічі з ними, отримання наказів від виборців та звітування.

Нинішній розвиток технологій, зокрема інтернет-середовища, значно розширює можливості депутатів. Адже, маючи, для прикладу, сторінку в соціальній мережі можна взаємодіяти з людьми, оперативно дізнаватися про проблеми громади, не влаштовуючи спеціальних зустрічей. Звісно, реєструватися у соцмережах депутатів ніхто не зобов’язує, однак за грамотного підходу до ведення своєї публічної сторінки, можна не лише ефективно комунікувати з громадянами, а й підвищувати свій рейтинг серед населення.  
Наразі наймасовішою в світі і законною в Україні соцмережею є Facebook. Тож, ми вирішили перевірити, чи користуються депутати Полтавської міської ради цією соціальною мережею, аби спілкуватися зі своїми виборцями.  

Почнемо з того, що майже третина депутатів (11 осіб) взагалі не мають сторінок у цій соцмережі. Так, у Facebook виборцям не знайти більшість фракції «Совість України» (Ліліану Бєлашову, Максима Голдиша, Владислава Киву, Володимира Левченка, Григорія Сахна), трьох депутатів міськради від  БПП «Солідарність» (Віталія Павлія, Володимира Печерицю, Вячеслава Федоряку), Дмитра Батигіна і Олександра Кудацького з «Рідного міста» та безпартійного Сергія Луценка.

Ще шестеро депутатів (16%), хоч і зареєстровані у Facebook, проте гребують публікувати на своїх сторінках бодай якусь інформацію. Серед них: Олег Бєлоножко, Олександр Пінчук ВО «Батьківщина», Ірина Климко, Володимир Медяник «Совість України», Володимир Корчака БПП «Солідарність» та Тарас Синяговський ВО «Свобода».

Наступну когорту можна умовно назвати «невидимками» для виборців. Адже їхні сторінки у більшості випадків не відображають причетності власників до політичної діяльності. Серед депутатів, які використовують Facebook радше в особистих цілях, Андрій Соколов «Батьківщина», Юрій Бойко «Самопоміч», Юлія Мелкумова БПП «Солідарність» та Світлана Нестуля «Рідне місто».


Далі мова піде про депутатів, які хоч і створюють публікації суспільно-політичної тематики, проте не відповідають на коментарі дописувачів, або ж відписують лише на залишені під особистими фото чи публікаціями, не пов’язаними з депутатською діяльністю. До цієї групи віднесемо Андрія Матковського, Олександра Глазова БПП «Солідарність», Олександра Кісільова «СДП», Анатолія Клименка, Дмитра Петрова «Батьківщина», Анатолія Костенка та Сергія Литвиненка «Свобода». 

                                            

Взаємодіють з виборцями у Facebook менше чверті від складу депутатського корпусу Полтавської міськради (їхні прізвища розташуємо від нижчого рівня активності комунікації з громадянами до найвищого, враховуючи кількість публікацій-звітувань перед виборцями та спілкування з дописувачами). Тож, до «чудової» вісімки увійшли Майя Матвеєва БПП «Солідарність», Сергій Бутко «Самопоміч», Артем Чубенко «Свобода», Юрій Синяк «СДП», Вадим Ямщиков «Свобода», Дмитро Сенчакович «Самопоміч», Юліан Матвійчук «Свобода» та Олександр Шамота «СДП». Зазначимо, деякі депутати використовують на своїх сторінках у якості звітування відеоконтент (звернення до громадян, прямі ефіри), що покращує рівень сприймання виборців.  

Окремо хочемо виділити публікації у Facebook з розряду «і депутати теж люди». До речі, у деяких членів корпусу такими дописами вдається краще підвищувати рейтинг свого профілю, ніж публікаціями, які стосуються депутатської діяльності.

Не мають сторінки у Facebook – 11 депутатів (30%)
Мають сторінку, проте її не використовують – 6 (16%)
Використовують сторінку радше в особистих цілях – 4 (12%)
Не відповідають на коментарі до соц.-політ публікацій – 7 (20%)
Спілкуються з виборцями – 8 (22%) 

Докладніше про громадську кампанію «Атестація депутатів місцевих рад», про те як, здійснювалось оцінювання в попередні роки та про його результати можна дізнатись: 
На сайті організації
В розділі «Атестація місцевих депутатів» на інформаційному ресурсі «Ізбірком»
В соціальній мережі Facebook
За додатковою інформацією про здійснення ініціативи в Полтавській області звертайтесь до ГО "ПОЛТАВСЬКА ПЛАТФОРМА",e-mail: platformaplt@gmail.com.

Громадська кампанія «Атестація депутатів місцевих рад» спрямована на сприяння вирішенню проблеми низького рівня відкритості, прозорості та підзвітності виборцям депутатів 23 місцевих рад з 17 областей України. Проект «Атестація депутатів місцевих рад» реалізовується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» разом з партнерськими організаціями за підтримки Національного фонду демократії (NED, США). У 2016 році апробація методології відбулася в місцевих радах Одеської області за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». В місті Полтава за реалізацію ініціативи відповідає ГО «ПОЛТАВСЬКА ПЛАТФОРМА». 
             

 

Поділитися