23 жовтня 2018 р. 12:21

Як депутати Миколаївської міської ради використовують свої сторінки у Facebook для спілкування з виборцями

Як депутати Миколаївської міської ради використовують свої сторінки  у Facebook для спілкування з виборцями

Визнання  соціальних мереж найефективнішим способом спілкування, після живого звичайно, беззаперечне.  На сьогоднішній день, наявність сторінок у соціальних мережах є обов’язковим атрибутом публічної особистості.

 Комунікація в мережі ефективна, дозволяє поділитись новинами, думками, обговорити останні події , презентувати свої плани та досягнення. Дописи у Facebook дозволяють охопити велику аудиторію, одночасно спілкуватись з десятками співрозмовників,  «роздути» інформаційні приводи чи то навпаки, спростувати їх. 

Звісно, депутати міськрад  не зобов’язані бути зареєстрованими в соціальних мережах, проте систематичні публікації на актуальні теми міста, активні обговорення на сторінці можуть забезпечити не тільки ефективне спілкування з громадянами, а ще й підвищення рейтингу серед виборців. В рамках моніторингової кампанії «Атестація депутатів Миколаївської міської ради» експерти вирішили дослідити чи використовують депутати міськради свої акаунти у Facebook для спілкування з виборцями. 
Тож, з 54 депутатів ради акаунтів дев’ятьох (16,6 % від загальної кількості) депутатів  у Facebook не знайдено – Сергія Кантора, Сергія Шульгача з Нашого краю, Тетяни Казакової, Костянтина Картошкіна з БПП та членів Опоблоку Сергія Жайворонка, Олександра Бурганенка, Ігора Копійки, Владислава Андрейчука, Андрія Яковлєва. Якщо знайдете, то повідомте нас про це. 
Натомість наявність сторінки ще не означає її активне використання для спілкування з виборцями. Шість депутатів (11,1% від загальної кількості) не висвітлюють свою депутатську діяльність і загалом не оновлюють зміст сторінки. Серед них опинились Олександр Рєпін висуванець від «Самопомочі», Ігор Концевой та Анатолій Петров члени БПП «Солідарність», Сергій Мотуз від «Нашого краю», Микола Пономарьов та Володимир Євтушенко від «Опозиційного блоку».


Наступну категорію депутатів, сторінки яких містять більше особистого контенту, поодинокі перепости політичних новин, відсутність власних дописів/коментарів про депутатську діяльність виборцям важко ідентифікувати як сторінку депутата, якщо б не слово «Депутат» в графі «Про себе».   До такої категорії віднесені п’ять депутатів (9,3% від загальної кількості) Світлана Таранова із «Самопомочі», Сергій Танасов та Євген Римарь із БПП «Солідарність», Анатолій Дюмін та Олександр Гусєв із «Опозиційного блоку». 


Ще одну когорту депутатів, пропонуємо умовно назвати «перепост», сторінки цих обранців заповнені перепостами інформації зі сторінок перших обличь держави, сторінок колег, статей з інших ресурсів. Такі депутати не створюють власного контенту, їх дописи не викликають бурхливого обговорення, проте відображають їх погляди, напрями депутатської діяльності, містять фото/відео із заходів за їхньої участі, іноді відповідають виборцям у коментарях. До цієї когорти потрапили найбільша кількість обранців – 25 (46,3 % від загальної кількості), варто відмітити це як позитивну тенденцію. Хоча депутати і не створюють власного контенту, проте часто з’являються в мережі, виборці ідентифікують їх сторінки як «депутатські», такі депутати більш доступні до спілкування. 
До цієї когорти відносяться: Володимир Садиков, Дмитро Жвавий, Зінаїда Танасевич, Тетяна Кучеревська, Станіслав Мішкур, Вячеслав Янков, Наталя Манзюк, Олександр Бернацький, Олександр Малікін, Катерина Лазута, Світлана Кучкарова «Опозиційний блок»; Дмитро Січко, Олексій Лєпішев, Наталя Горбенко, Вячеслав Апанасенко, Тетяна Суслова «Самопоміч», Олег Грипас, Сергій Карцев, В’ячеслав Карцев, Олег Крісенко «Наш край», Олена Кісельова, Кирил Горбуров, Олександр Шанайца БПП «Солідарність», Сергій Ісаков, Олег Солтис - позафракційні.


Ефективно взаємодіють з виборцями, активно створюють власний контент (дописи, відео, прямі ефіри), відповідають на коментарі дописувачів, так би мовити «ньюсмейкери міста»  9 (16,6 % від загальної кількості) депутатів Миколаївської міськради. 
«Неймовірна» дев’ятка депутатів  - Лариса Веселовська, Світлана Ласурія, Павло Зоткін, Артем Грозов, Ігор Дятлов «Опозиційний блок», позафракційний Ростилав Філевський, Федір Панченко «Самопоміч», Владислав Єнтін, Юрій Гранатуров «Наш край». Сторінки деяких депутатів оновлюються інформацією систематично, містять змістовну текстову частину, багато фото та відео, експерти припускають, що деякі обранці залучають до ведення своєї сторінки професійних комунікаційників.


Не мають зареєстрованого акаунту – 9 (16,6 %)
Зареєстровані, але не оновлюють сторінку – 6 (11,1%)
Не інформують про депутатську діяльність, переважає особистий контент – 5 (9,3%)
Ведуть сторінку, не створють власних дописів, перепостять інформацію з інших джерел – 25 (46,3%)
Активно наповнюють сторінку, створюють власні дописи, спілкуються з виборцями – 9 (16,6 %)

Докладніше про громадську кампанію «Атестація депутатів місцевих рад», про те як, здійснювалось оцінювання в попередні роки та про його результати можна дізнатись:

На сайті організації
У розділі «Атестація місцевих депутатів» на інформаційному ресурсі ІзбірКом 
У соціальній мережі Facebook

За додатковою інформацією про здійснення ініціативи в Миколаївській області звертайтесь до Олени Заворотченко, Громадська організація «Агентство економічного розвитку», aerbox@ukr.net.

Громадська кампанія «Атестація депутатів місцевих рад» спрямована на сприяння вирішенню проблеми низького рівня відкритості, прозорості та підзвітності виборцям депутатів 23 місцевих рад з 17 областей України. Проект «Атестація депутатів місцевих рад» реалізовується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» разом з партнерськими організаціями за підтримки Національного фонду демократії (NED, США). У 2016 році апробація методології відбулася в місцевих радах Одеської області за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». 

        

Поділитися