03 травня 2018 р. 11:23

Чи мали депутати Черкаської міськради конфлікт інтересів під час затвердження ставок місцевих податків і зборів

Чи мали депутати Черкаської міськради конфлікт інтересів під час затвердження ставок місцевих податків і зборів

З  01.01.2018 набуло чинності рішення Черкаської міської ради від 27.06.2017 № 2-2219, яким було встановлено на території міста Черкаси місцеві податки та збори.

Під час розгляду цього питання на досить жваві дебати, чи буде голосування за проект цього рішення порушенням законодавства? 

Депутат Павло Карась заявив, що конфлікт інтересів в даному випадку є у кожного з депутатів, оскільки податки стосуються кожного і сплачуються кожним депутатом. Він заявив про конфлікт інтересів з можливою грошовою вигодою та про те, що участі в голосуванні за проект рішення не буде брати. Він також дорікнув, що при підготовці до розгляду цього питання ніхто з посадовців не звертався в НАЗК за відповідним роз’ясненням. 

Депутат Іван Сухарьков звернувся з пропозицією надати сесії юридичне роз’яснення з цього питання. Після того, як головний спеціаліст відділу загально-правових питань Гордієнко О.В.  надав юридичне роз’яснення щодо конфлікту інтересів депутатів при голосуванні нормативно-правових актів, зокрема ставок місцевих податків і зборів, відповідно до якого у депутатів не виникає конфлікту інтересів, депутат Павло Карась заявив, що це не є роз’ясненням НАЗК, яке складає протоколи і наголосив, поки не буде роз’яснення НАЗК - голосувати не буде і закликав депутатів не брати участі в голосуванні.

В результаті про конфлікт інтересів при розгляді Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси заявило 7 депутатів: П.Карась, І.Сухарьков, М.Скорик, І.Кривошеєв, Т.Коломієць, О.Романов, Р.Шевченко. За пропозицією секретар міської ради розгляд питання було відкладено до надання роз’яснення. Проте не НАЗК, а постійної комісії з питань сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації, депутатської діяльності, законності та антикорупційної політики, конфлікту інтересів та контролю за здійсненням публічних закупівель до проекту рішення «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси».

Згідно з висновком, зачитаним Шевченко Р.В., головою постійної комісії рішення органів місцевого самоврядування, яким встановлюються місцеві податки і збори, приймаються на виконання визначених законом повноважень, є нормативно-правовим актом, має неперсоніфікований характер та розраховане на територію відповідних територіальних громад. Тому в діях депутатів міської ради під час голосування за встановлення місцевих податків і зборів, відповідно до Податкового кодексу України, не вбачається ознак наявності приватного інтересу, як обов’язкової складової конфлікту інтересів.

В результаті за те, щоб взяти проект рішення «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси» взяти за основу проголосували 28 депутатів. 

Проте на цьому заяви не закінчилися: в процесі обговорення розмірів ставок ще міський голова Анатолій Бондаренко та депутат Олена Шевченко оголосили про конфлікт інтересів. Врешті за проект рішення в цілому з урахуванням озвучених та підтриманих пропозицій в поіменному режимі проголосували 22 депутати, утримались - 7. 

З тих, хто оголосив про конфлікт інтересів лише 2 не голосували: Карась Павло та Олексій Романов. Шевченко Роман, Коломієць Тарас та Скорик Максим – проголосували «утримались», Анатолій Бондаренко, Олена Шевченко, Ігор Кривошеєв, Іван Сухарьков – проголосували «за».

ЧОО КВУ звернулась до НАЗК за відповідним роз’ясненням, якого так не вистачало депутатам під час розгляду питання затвердження місцевих податків та зборів.

Відповідно до нього: «…рішення органів місцевого самоврядування щодо затвердження місцевих податків і зборів, прийняті відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Податкового кодексу України, приймаються на виконання визначених законом повноважень та мають не персоніфікований характер».

Разом з тим НАЗК зауважує, що «у разі, якщо депутат місцевої ради прийматиме участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою щодо затвердження місцевих податків і зборів та вказане рішення передбачатиме будь-який майновий чи немайновий його інтерес,вказане може свідчити про наявність приватного інтересу, що свідчить про прийняття рішень в умовах конфлікту інтересів».

Матеріал підготовлено для оприлюднення виданням ІзбірКом в рамках Антикорупційної складової громадської кампанії "Атестація депутатів місцевих рад" за партнерства YouControl.  

Громадська кампанія з "Атестації депутатів місцевих рад" започаткована Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» та реалізується в партнерстві з громадськими організаціями з інших областей України. Антикорупційний компонент Атестації депутатів місцевих рад реалізується в рамках проекту ООО ВГО "Комітет виборців України" "Доброчесні місцеві депутати" за підтримки Програми Розвитку ООН в Україні та Міністерства закордонних справ Данії. У Черкасах за реалізацію ініціативи відповідає ЧОО Комітету виборців України. 

Докладніше: На сайті організації

В розділі «Атестація місцевих депутатів» на інформаційному ресурсі «Ізбірком»

В соціальній мережі Facebook: «Місцеві депутати. Атестація»

Контактна особа в Черкаській області: Черкаська обласна організація Комітету виборців України.


 

Поділитися