22 серпня 2017 р. 16:01

Чи використовують депутати Краматорської міської ради соціальні мережі для взаємодії з виборцями?

Чи використовують депутати Краматорської міської ради соціальні мережі для взаємодії з виборцями?

33 із 42 депутатів (79% від загальної чисельності складу міської ради) мають сторінку в соціальних мережах, а саме у мережі Facebook

Громадська організація «Точка доступу» стала партнером проекту «Атестація депутатів місцевих рад» і тепер група аналітиків, використовуючи опрацьовану в Одеській області методологію, проводить оцінку діяльності депутатів Краматорської міської ради. Одним з критеріїв є показник активності народних обранців в соціальних мережах. 

Так, аналіз за цим критерієм показав, що 33 із 42 депутатів (79% від загальної чисельності складу міської ради) мають сторінку в соціальних мережах, а саме у мережі Facebook. Зокрема, розподіл за політичними силами серед цих депутатів виглядає таким чином: «Опозиційний блок» - 15 зареєстрованих у  мережі Facebook депутатів, «Наш край» - 10 депутатів, БПП «Солідарність» - 5 депутатів, «Партія пенсіонерів України» - 3 депутатів.

За допомогою коментарів та зворотному зв’язку активно спілкуються з громадянами 24 з 33 (72%) міських депутатів, котрі мають аккаунти у Facebook. Постійно звітують про свою діяльність, діяльність місцевої ради та публікують декларації 9 із 33 (27%) активних депутатів. Мають сторінку у Facebook,  але не ведуть жодного діалогу та не публікують інформацію про свою депутатську активність 9 із 33 ( 28%) міських депутата.

Не мають, жодної соціальної сторінки 11 із 42 (21%) місцевих депутата. Зокрема, Галина Дика, Сергій Зеленський, Михайло Іоффе, Михайло Купріков, Олексій Малишев, Олена Омельченко, Віталій Рубайло, Наталія Савченко, Геннадій Суков, Надія Тітова, Володимир Тука. Всі вони є представниками партії «Опозиційний блок».

Аби дізнатись, чому певні депутати Краматорської міської ради не мають аккаунтів у Facebook, команда ГО «Точка доступу» звернулась до них із цим питанням. Зокрема, Михайло Купріков озвучив такі аргументи:

«Мій округ знаходиться у безпосередній близькості до роботи. Виборці часто звертаються до мене, і для цього їм не треба чекати дня офіційного прийому. Їм достатньо прийти до моєї приймальні або зателефонувати на мобільний, бо значна частина людей знають мій особистий номер».

А Михайло Іоффе зазначив: «Не маю і все. Я віддаю перевагу зустрічам з виборцями».

«Регулярне інформування виборців про свою діяльність, включаючи використання каналів інформування, які дозволяють здійснювати двосторонню комунікацію з громадянами – є важливим маркером, - вважає Анастасія Матвієнко, керівник проектів Одеської обласної організації ВГО «Комітет виборців України» (організації, яка ініціювала кампанію щодо «Атестації») - Соціальні мережі вже давно стали для більшості громадян звичною та зручною формою комунікації. Тому використання депутатами місцевих рад подібних підходів у взаємодії із своїм електоратом – є доцільним та відповідає запиту часу. Таким чином депутати отримують можливість оперативно контактувати із мешканцями, виявляючи нагальні потреби громади», - вважає експерт

У день підготовки матеріалу два депутати мали дні прийому громадян. Ми також запропонували їм висловити свої думки щодо використання соціальних мереж у своїй роботі. Один із них не був на місці, а Володимир Ржавський розповів наступне:

«Для мене це оптимальний метод спілкування з виборцями, бо саме завдяки соціальним мережам я можу поінформувати максимальну кількість людей. Враховуючи той факт, що на прийоми до депутатів приходить значно менша кількість осіб, соціальні мережі надають більше можливостей взаємодії із електоратом. Зокрема, люди можуть залишати свої коментарі під публікаціями, направляти свої звернення, що економить час самих людей: вони можуть робити це коли завгодно, хоч вночі, хоч вранці. Водночас, це зручно і для мене. Я можу оперативно реагувати на подібні запити, вдовольняючи потреби людей, і для того, аби надати відповідь не треба чекати. Соціальні мережі – це швидка комунікація».  

Світлана Агаджанян 

Проект «Атестація депутатів місцевих рад» реалізовується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» разом з партнерськими організаціями за підтримки Національного фонду демократії (NED, США). За реалізацію кампанії "Атестації депутатів Краматорської міської ради" відповідає ГО "Точка доступу".

Поділитися